دولت بریتانیا اعلام کرد از کارآزمایی «چالش انسانی» که در آن افراد داوطلب جوان و سالم به طور عامدانه با کروناویروس آلوده می‌شوند تا تولید واکسن برای کووید-۱۹ تسریع شود، حمایت می‌کند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز دولت بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد ۳۳.۶ میلیون پوند (۴۳.۵ میلیون دلار) در این بررسی‌ها که با همکاری ایمپریال کالج لندن، شرکت hVIVO  و سرویس ملی بهداشت لندن انجام می‌شود، سرمایه گذاری خواهد کرد.

اگر این کارآزمایی‌ها بوسیله سازمان‌های نظارتی بهداشتی و کمیته اخلاق پژوهشی در بریتانیا تایید شوند، بررسی‌ها در ماه ژانویه (دی) ۲۰۲۱ شروع می‌شوند و نتایج در ماه مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت سال بعد) اعلام خواهند شد.

hVIVO که واحدی از شرکت خدمات داروسازی Open Orphan است، روز جمعه اعلام کرده بود که کارهای مقدماتی برای انجان این کارآزمایی‌ها را آغاز کرده است.

هدف پژوهشگران در این بررسی‌ها این است که با استفاده از دوزهای کنترل‌شده ویروس کرونا ابتدا دریابند که کمترین مقدار ویروس که می‌تواند باعث بیماری کووید-۱۹ در گروه کوچکی از افراد جان سالم در سنین بین ۱۸ تا ۳۰ که در معرض کمترین خطر بیماری شدید هستند، تعیین شود.

تا ۹۰ فرد داوطلب ممکن است در مرحله اولیه این بررسی شرکت داده شوند.

کریس چیو، پژوهشگر ارشد ایمپریال کالج در این بررسی چالش انسانی گفت این کارآزمایی‌ها می‌تواند به شیوه منحصربه‌فردی شناخت ما از کووید-۱۹ بیشتر کنند و تولید درمان‌های و واکسن‌ّ‌های بالقوه جدید را شتاب بخشند.

او افزود: «اولویت شماره یک ما حفظ سلامت و ایمنی داوطلبان است. گروه من بیش از ۱۰ سال است که بررسی‌های چالش انسانی را با ویروس دیگر تنفسی را بدون ایجاد خطری انجام داده‌آند. هیچ بررسیی عاری از خطر نیست. اما همکاران  در برنامه چالش انسانی به شدت تلاش خواهند کرد تا جایی که ممکن است احتمال خطر در پایین حد نگهداشته شود.»

کد خبر 558914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha