سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

حذف یک سریال فلسطینی و همزمان حذف ترانه‌ای درباره فلسطین از جدول پخش برخی شبکه‌های عرب‌زبان از تازه‌ترین اقدامات خصمانه علیه مردم فلسطین در روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

سریال فلسطینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  المیادین با اعلام این خبر نوشته است: اقدامات خصمانه برخی از دولت‌های عربی علیه فلسطین، مردم عرب زبان را خشمگین کرده است.

شبکه مصری dmc که توسط دولت امارات پشتیبانی می‌شود، به تازگی اقدام به حذف قسمتی از یک برنامه‌ تلویزیونی کرده است که در آن بخش احمد السقا، یکی از خوانندگان عرب زبان، ترانه‌ای را درباره فلسطین می‌خواند.

شبکه dmc که برنامه هایش از قاهره پخش می‌شود، قسمتی از گفت‌وگو احمد السقا با مجری برنامه را حذف کرده است. این اولین قسمت از برنامه «السیرة» با اجرای وفاء الکیانی بود.

در قسمت حذف شده از این برنامه احمد السقا ترانه‌ای قدیمی را درباره فلسطین خوانده است. این ترانه یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای سرود ملی فلسطین نیز بوده است. احمد السقا عنوان کرده که این ترانه را از پدربزرگش احمد السروجی یاد گرفته است.

قسمتی از این ترانه بدین مضمون است: «ای فلسطین خدا تو را برای ما حفظ کند/ ما عرب‌ها از تو حمایت می‌کنیم و چه کسی می‌تواند مقابل ما بایستد؟»

اقدام شبکه مصری بسیاری از مخاطبان این رسانه را خشمگین کرده و سبب شده است تا در فضای مجازی واکنش نشان دهند اما تاکنون پاسخی از سوی شبکه dmc در توضیح این رفتار ناشایست عنوان نشده است.

همچنین شبکه سعودی mbc که از دبی پخش می‌شود، سریال «غربت فلسطین» دا که درباره پناهندگان و آوارگان فلسطینی و رنج‌های آنان ساخته شده است، از جدول پخشش حذف کرده است.

قصه این سریال از دهه هشتاد میلادی آغاز شده و تا روز نکسه سال ۱۹۶۷ ادامه دارد. حاتم علی کارگردان و ولید سیف نویسنده این سریال هستند. البته اعتراض های شدید و خشم مخاطبان، سبب شد شبکه mbc پخش «غربت فلسطینی» را از سر گیرد.

کد خبر 558871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha