مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

مطابق اجرای ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه، سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی هشت روستای هدف در شهرستان میامی استان سمنان تصویب شد.

توسعه روستاها

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری میامی گفت: روز سه‌شنبه ۲۹ مهر طرح توسعه روستاها از سال ۹۷ آغاز شده است،  این اسناد به منظور سیاست‌های کلی نظام و در راستای اقتصاد مقاومتی، پس از شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها تدوین می‌شود. اسناد توسعه ۳۷ روستا در سطح شهرستان انجام شده است، اسناد روستاهای شریف‌آباد، هونستان، پویه، همت‌آباد، استربند، حسین آباد میامی، حسین آباد پل ابریشم در بخش مرکزی و روستای کمردار در بخش کالپوش از ابتدای مهرماه امسال تصویب شده است.

عباس طاهرانپور افزود: از ابتدای سال تا کنون اسناد توسعه ۱۶ روستا در میامی تصویب شده است، اسناد توسعه پس از تصویب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در شورای برنامه‌ریزی استان نیز مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد و توسعه روستاها براساس این سند انجام خواهد شد. در این طرح ظرفیت روستاها شناسایی می‌شود و توسعه روستاها تدوین و مزیت‌های آن منطقه در بخش‌های مختلف شامل کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سالانه ۵ هزار روستا در کشور، از طرح سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بهره‌مند می‌شوند. میامی دارای ۴۹ روستاست که بیشتر مردم در راستای کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند. شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

کد خبر 558847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha