سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

طرح هوشمند تفکیک پسماند از مبدا به همراه نوسازی ٣٣ دستگاه خودرو سنگین و نیمه‌سنگین خدمات شهری در مشهد رونمایی و بهره‌برداری شد.

طرح هوشمند تفکیک پسماند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد روز سه‌شنبه ۲۹ مهر گفت: از سال ٧٨ روش‌های مختلفی برای تفکیک پسماند از مبدا انجام می‌شد ولی میزان مشارکت شهروندان حدود ١١ درصد بود که این رقم باید به ٢٠ درصد می‌رسید. طرح هوشمندسازی تفکیک زباله از مبدا در دستور کار قرار گرفت و در یک سال اجرای آزمایشی این طرح در منطقه ٩ میزان تفکیک از مبدا حدود سه برابر افزایش یافت. سپس موضوع گسترش هوشمندسازی فرایند تفکیک پسماند در کل شهر در دستور کار قرار گرفت و با فراخوان شرکت‌های دانش‌بنیان این طرح به بخش خصوصی واگذار شد.

ابوالفضل کریمیان افزود: سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند پروژه های هوشمندسازی در شهرها را هر سه سال یک بار در قالب یک مسابقه ارزیابی می کند و موضوع هوشمندسازی تفکیک زباله از مبدا در مجمع سازمان جهانی شهرهای هوشمند، توسط داوران مربوطه در این سازمان ارزیابی شد و این پروژه به مرحله نهایی راه یافت و مشهد رتبه دوم در بخش شهر پایدار این مسابقه را کسب کرد. نوسازی ناوگان خودرویی نیز از اولویت‌های سازمان است و در این راستا امروز از ٣٣ دستگاه ناوگان تخصصی خدمات شهری در حوزه پسماند با ٢٢٠ میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: آموزش فرهنگ شهروندی در سال ۹۶ در این کمیسیون آسیب‌شناسی شد. طی ١٠ سال گذشته چندصد میلیارد تومان به حوزه آموزش شهروندی تخصیص یافته ولی در مباحث بررسی شده نظیر آلودگی هوا و تفکیک زباله مشخص شد اوضاع یا ثابت مانده یا بدتر شده است.

احسان اصولی افزود: تعدد و تکثر پیام‌ها در حوزه فرهنگ شهروندی از آسیب‌هایی بود که در حوزه فرهنگ شهروندی شناسایی شد از این رو روی دو موضوع  مهم تفکیک زباله از مبدا و کلان پروژه انضباط ترافیکی متمرکز شدیم. از دو هزار تن زباله تولیدی روزانه در شهر مشهد، حدود ۲۳۰ تن از آن به عنوان پسماند خشک و به صورت تفکیک از مبدا جمع‌آوری می‌شود.

کد خبر 558841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha