سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

فرماندار جاسک در استان هرمزگان گفت: در مبارزه با هجوم ملخ صحرایی در جاسک خواستار به‌کارگیری امکانات ملی و فرامنطقه‌ای هستیم.

ملخ‌های مراکشی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محمد رادمهر اظهار کرد: با توجه به‌پیش‌بینی هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی در نیمه دوم سال و از طرفی گسترش و پراکنش نقاط کانون‌های ریزش ملخ صحرایی و همچنین محدود بودن نیروی انسانی و خودرو، می‌طلبد بیش از پیش امکانات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی از سایر شهرستان‌های غیر درگیر برای مبارزه با بحران در اختیار ما قرار گیرد. با پیش‌بینی احتمالی چنانچه میزان هجوم ملخ بیش از سال‌های گذشته باشد و ما بخواهیم با همان امکانات و نیرو در جاسک مبارزه کنیم، شهرستان‌های همجوار هم آلوده خواهد شد.

رئیس ستاد بحران شهرستان درباره همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین ادارات جاسک قول همکاری داد و گفت: اولین درخواست ما از جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استانداری هرمزگان تشکیل جلسه ستادی برای مبارزه با این آفت با امکانات و نیروی انسانی بیش از پیش است. با توجه به اینکه شهرستان جاسک وسیع‌ترین شهرستان استان و از مناطق با پراکنش بسیار بالا و از نقاط کانونی اصلی ریزش ملخ صحرایی در سال‌های اخیر بوده، لذا این شهرستان به‌عنوان پیش‌قراول و خط مقدم این جبهه است.

فرماندار جاسک ضمن درخواست همکاری بیشتر استانداری و سازمان جهاد کشاورزی مرکز استان تصریح کرد: بحث ملخ صحرایی یک بحران و چالش برای امنیت غذایی ایران است و نیاز است از تمام ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان و استان در مهار این بحران استفاده شود. با توجه به اینکه سطح آلوده به ملخ صحرایی در جاسک در هجوم قبلی بیش از سایر نقاط استان بوده، پس تکرار این ریزش با همان کمیت دور از انتظار نیست. نیاز است سازمان جهاد کشاورزی با هم‌افزایی و انسجام کلیه امکانات از قبیل دستگاه‌های سمپاش و تأمین سم مصرفی، در آمادگی کامل باشد.

وی اضافه کرد: در هجوم قبلی ملخ صحرایی در برخی مناطق جاسک از سمپاشی هوایی استفاده شد. لذا پیش از هجوم این آفت پیگیری و رایزنی‌ها برای مبارزه هوایی انجام شده است. جاسک حدود ۲۵ درصد استان پهناور هرمزگان را تشکیل می‌دهد و با توجه به گستردگی شهرستان و محدود بودن نیروی انسانی، خودرو و امکانات و همچنین پراکندگی نقاط از کشاورزان در بحث ردیابی و مبارزه با این آفت درخواست کمک داریم. آفت ملخ صحرایی می‌تواند یک بحران باشد و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها بیش از پیش با جهاد کشاورزی جاسک همکاری کنند.

کد خبر 558806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha