مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان درباره آزادسازی حریم رودخانه گنجنامه گفت: به دنبال آزادسازی سراسری رودخانه و برای این کار منتظر ارائه نتیجه مطالعات از سوی مشاور هستیم.

رودخانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، منصور ستوده با تأکید بر اینکه امسال بخشی از آزادسازی رودخانه گنج‌نامه از ماه آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه قره‌چای در حال مطالعه است که بخش عمده انجام‌شده و همچنان در حال انجام است. رودخانه مانند جاده نیست که حریم ثابتی داشته باشد، معمولاً رودخانه‌ها بر اساس عمق، سرعت، عرض بستر و دبی سیلاب حریم‌های مشخصی دارند بر همین اساس برای تعیین حریم رودخانه گنج‌نامه مشاور گرفته‌شده که ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه قره‌چای را مطالعه کند که بخشی مطالعه شده است.

ستوده افزود: مشاور بعد از نقشه‌برداری حد بستر و حریم رودخانه را به شرکت آب‌ منطقه‌ای اعلام می‌کند و شرکت از طریق روزنامه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند تا هرکسی اعتراض داشت جمع‌آوری و بررسی شود و درنهایت با مشخص شدن حد بستر و حریم رودخانه به اداره ثبت اعلام می‌کنیم تا اسناد را در سامانه ثبت کند. در سال‌های گذشته تعیین حد بستر رودخانه گنج‌نامه به‌صورت موردی انجام‌شده است، در سال‌های گذشته اشخاص و دستگاه‌هایی به‌صورت موردی از ما استعلام کرده‌اند و به آن‌ها اعلام کرده‌ایم اما درمجموع قرار شده مشاور شهرداری و مشاوران آب منطقه‌ای و مسکن و شهرسازی جلسه‌ای داشته باشند و مطالعات هر سه دستگاه را جمع‌بندی کنند تا برای تعیین حد بستر و حریم این رودخانه و آزادسازی آن اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه در اینکه تصرفاتی در حریم رودخانه گنج‌نامه انجام‌شده شکی نیست، تصریح کرد: اینکه چه میزان از حریم و بستر رودخانه گنج‌نامه تصرف‌شده منوط به انجام مطالعات مشاور است البته قطعاً تصرفاتی در این بخش انجام‌شده و در آن شکی نیست. تصرفات رودخانه گنج‌نامه موضوع امروز نیست بلکه از سالیان قبل از سوی باغداران انجام‌گرفته است، شهرداری اعلام کرده به دنبال آزادسازی حریم و ساماندهی رودخانه گنج‌نامه است تا در کنار آن معبرهایی برای گردشگری ایجاد کند.

کد خبر 558789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha