نهیان بن مبارک آل نهیان، وزیر تسامح امارات به «آزار جنسی شنیع» یکی از کارمندان زن جشنواره «هی» متهم شد و به همین دلیل، مسئولان این جشنواره ادبی بریتانیا برنامه برگزاری یک رویداد مرتبط با آزادی بیان را در ابوظبی لغو کردند.

شيخ نهيان وزير تسامح امارات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، کیتلین مک‌نامارا که برای سازماندهی برگزاری جشنواره ادبی هی به ابوظبی رفته بود، در بدو ورود به ویلای اختصاصی شیخ نهیان 69 ساله دعوت شد که از اعضای خاندان پادشاهی امارات متحده عربی است. این زن ۳۲ ساله به خیال اینکه به یک مهمانی عمومی دعوت شده، درست روز ۱۴ فوریه همزمان با جشن‌های ولنتاین به ویلای وزیر تسامح امارات رفت و همان ابندا یک ساعت ۴۵۰۰ دلاری هدیه گرفت.

مقام ارشد دولت امارات سپس با رفتارهای زننده و به زور مهمان خود را بوسید و او را تا اتاق خواب هم کشاند اما مک‌نامارا در یک لحظه توانست خودش را رها کند و از قصر وزیر تسامح بگریزد. این زن جوان سپس از ابوظبی به دبی رفت و با نخستین پرواز خودش را به بریتانیا رساند. او حالا راز خودش را افشا کرده و در تلاش است پای وزیر اماراتی را به محاکم قضایی بکشاند. پلیس کلانشهر لندن هم یک پرونده درباره ماجرای آزار جنسی خانم مک‌نامارا تشکیل داده است.

با توجه به افشا شدن رفتار زننده وزیر تسامح امارات با کارمند زن جشنواره هی، مدیر این جشنواره با انتشار یک بیانیه اعلام کرد رویدادی که قرار بود در قالب جشنواره هی نسخه ابوظبی در امارات با موضوع آزادی بیان برگزار شود، لغو شده است. وکلای شیخ نهیان اتهام‌های موکل خود را رد کرده‌اند. ضمن اینکه پیگیری مواردی چون آزار جنسی در امارات متحده عربی به دلیل خوردن برچسب ارتباط نامشروع معمولا غیرممکن یا بسیار بسیار سخت است.

کد خبر 558755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha