سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

سرقت سیم و تجهیزات برق و سرقت انرژی الکتریکی و استفاده از برق غیر مجاز در شهرستان سنندج، مرکز استان کردستان افزایش یافته است.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدسعید سلطانی مدیر توزیع برق شهرستان سنندج با اشاره به اینکه سرقت تجهیزات و سیم‌های برق طی شش ماهه ابتدایی سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ افزایش داشته است، گفت: در شش ماهه اول سال ۹۸ آمار سرقت سیم‌ها به میزان چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم و به تعداد ۲۲۴ فقره بوده که این رقم در مدت مشابه در سال جاری به میزان ۵ هزار و ۳۸۶ کیلوگرم  در قالب ۳۵۰ فقره با رشد ۱۹.۶۸ درصدی همراه بوده است. جمع ارزش ریالی سرقت انجام شده درسال جاری ۸۰۸ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج با اشاره به کارهایی که برای کاهش سرقت‌ها انجام شده بیان کرد: استفاده از کابلهای خودنگهدار در احداث شبکه‌های جدید و تعویض شبکه‌های سیمی قبلی و تبدیل آن‌ها به کابل خود نگهدار و همچنین استفاده از بست‌های ضد سرقت شبکه فشار ضعیف و پست‌های هوایی، استفاده از اسپیسر در شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط و ایمن سازی درپست‌ها و شالترها از جمله این کارها بوده است.

سلطانی با بیان اینکه در بعضی از مناطق این شهرستان شاهد افزایش حجم سرقت تجهیزات شبکه برق هستیم، تصریح کرد: در صورت عدم انجام اقدامات پیشگیرانه درصد افزایش سرقت به مراتب از مقادیر اعلامی بیشتر خواهد شد. ایجاد گشت مشترک با نیروهای انتظامی و تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار، استفاده از اسپیسر در شبکه‌های فشار ضعیف با هدف به حداقل رساندن سرقت‌ها در طی شش ماهه اخیر در سطح این شهرستان صورت گرفته است.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد نا ایمن، سرقت سیم و تجهیزات شبکه، انشعابات غیرمجاز و دستکاری لوازم اندازه گیری و سایر موارد در حوزه برق با شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات تماس بگیرند و درخواست خود را مطرح کنند.

کد خبر 558737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha