براساس اعلام وزارت بهداشت امروز ۲۸ مهر سیاه‌ترین روز در تقویم کرونایی ایران به ثبت رسید و متاسفانه مرگ‌ومیر روزانه کرونا مرز ۳۰۰ نفر را رد کرد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، آمار رسمی کرونا در ۲۸ مهر سیاه‌ترین رقم فوتی‌ها از ابتدای ورود به ایران تا به امروز را به تصویر کشید، آمار هولناکی که یکباره عدد ۳۰۰ مرگ روزانه را رد کرده تا وحشت سرتاسر ایران را فراگیرد.

اما در کنار آمار مرگ‌ومیر روزانه که روز سیاهی را برای ایران رقم زد، و البته تعداد بالای بیماران وخیم، دو آمار دیگر نیز دستخوش تغییراتی شد که شاید امیدوارکننده به نظر بیایند.

بی‌مهری کرونا به بیماران وخیم

ماه مهر متاسفانه سرشار از بی‌مهری‌های کرونایی بود. از ابتدای این ماه تعداد بیماران بدحال هرروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. مرور آمار نشان می‌دهد تعداد بیماران بدحال در این ماه به صورت روزانه همواره بالاتر از ۴ هزار نفر بوده است. اکنون این آمار با افزایشی تدریجی به مرور به ۴ هزار و ۷۷۱ نفر دست یافته است. این متغیر از خطرناک‌ترین شاخص‌های کرونایی است که دورنمای تیره‌ای را متاسفانه در خصوص فوتی‌های کرونایی به تصویر می‌کشد.

وضعیت سیاه کرونا

«۳۳۷»؛ عددی که امروز را تبدیل به روزی تلخ در تاریخ کرونایی کشور کرد. عددی که حکایت از جهش یکباره تعداد مرگ‌ومیرهای روزانه دارد.

این آمار در حالی اعلام شد که روز قبل ۲۵۲ نفر از مبتلایان کرونا جان خود را از دست داده بودند. مقایسه این ارقام نشان می‌دهد درصد میزان فوتی‌های امروز نسبت به روز قبل ۳۳ درصد افزایش داشته است که این رقم بیشترین میزان رشد روزانه محسوب می‌شود.

وضعیت سفید کرونایی

اما از سوی دیگر آنچه شاید خبر امیدوارکننده‌ای باشد که در نتیجه تلاش‌های کادر درمان در ایران شکل گرفته است آن است که بیشترین میزان بهبودی روزانه نیز پس از ۲۵ مهر، امروز به ثبت رسیده است.

آمار امروز وزارت بهداشت و درمان حاکی از بهبود ۳ هزار و ۹۶۰ نفر از مبتلایان به کروناست. این رقم در حالی ثبت شده که روز ۲۵ مهر با ثبت رکورد ۴ هزار و ۴ بهبودی کرونا در روز بیشترین آمار بهبودی را در میان تمام روزهای کرونایی در اختیار داشت.

کد خبر 558579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha