رادیو وحدت صبح دوشنبه (۲۸ مهرماه) با حضور معاون صدا و برخی دیگر از مسئولان آغاز به کار کرد.

رادیو وحدت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در مراسم افتتاح رادیو وحدت علی بخشی‌زاده ـ معاون صدا ـ  در سخنانی سه کارکرد اطلاع‌رسانی، آموزشی و تفریحات را وظیفه رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه وقتی ارزشمند است که کارکردهای دیگری داشته باشد که یکی از آنها موضوع وحدت بوده و این دستور کار جدید ما است.

او  رادیو را رسانه‌ای جریان‌ساز برشمرد و اظهار کرد: رادیو با سرعت موضوع وحدت را در دستور کار خود قرار داده است و ما به این موضوع به شکل فنی توجه داریم. باید هنرمندانه به این موضوع پرداخت و علاوه بر رادیو وحدت، سایر رادیوها نیز باید با استفاده از نظرات کارشناسان به موضوع وحدت بپردازند.

بخشی‌زاده با بیان اینکه وحدت امروز مسیر روشنی برای ما است، اظهار کرد: سازمان صداوسیما و به تبع آن رادیو با سرعت مثال زدنی این موضوع را در دستور کار قرار داده و به صورت فنی به وحدت نگاه خواهد کرد. همچنین کتاب شریف سنن النبی نوشته شهید علامه طباطبایی به عنوان ستون برنامه‌سازی ما قرار می‌گیرد. روخوانی بخشی از درد ما را دوا می‌کند. با زبان هنر باید وحدت شیعه و سنی را محقق کرد و تمام رادیوها با رویکردهای متنوع در هفته وحدت به موضوع وحدت بپردازند.

بخشی‌زاده در ادامه به برخی از صفات پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: وقتی صفاتی از مؤمنی ذکر می‌شود می‌فرمایند اخلاقی از شما برشمرده می‌شود، از یکدیگر در اخلاق نیکو سبقت بگیرید و حتی اگر کمی از آن را بگیرید بهتر از آن است که رها شود. حال آن صفات چیست؟ پیامبر اعظم (ص) اکثر اوقات ساکت بود، متفکر بود، کسی را تحقیر نمی‌کرد، ناملایمات، او را به خشم‌ نمی‌آورد و بیشتر خنده‌هایش تبسم بود. می‌فرمود حاجت افرادی به من دسترسی دارند را به ما برسانید. افراط و تفریط نمی‌کرد. در انجام وظیفه کوتاهی نمی‌کرد، با فضیلت‌ترین فرد نزد پیامبر خیرخواه‌ترین بود. این رفتار باید الگویی برای ما در ارتباط با یکدیگر و زندگی فردی و اجتماعی باشد.

در ادامه مهدی مسعودی، مدیر رادیو وحدت نیز در سخنانی با اشاره به ضرورت وحدت جهان اسلام، گفت: برنامه‌های مختلفی به منظور وحدت بیشتر برادران اهل سنت و شیعه داخل کشور تدارک دیده شده و همچنین در سطح جهانی نگاهی به امت رسول الله داریم.

او افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این شبکه رادیویی برنامه امت رسول الله است که با علما و بزرگان جهان اسلام ارتباط برقرار می کنیم. بر همین اساس رادیو وحدت با شعار «صدای همدلی امت رسول الله» همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول روی موج اف ام ردیف ۹۵ و ۵ شروع به کار کرد.
 
همچنین حجت‌الاسلام‌ حمید شهریاری، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در افتتاحیه رادیو وحدت، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: خداوند ولی مطلق هستی است و ولایت الهی یگانه‌محوری است که وحدت جهان را شکل داده است. اگر ما شاهد مخلوق واحدی هستیم به دلیل آن است که خالق یگانه‌ای بر جهان حاکم است.

او با بیان اینکه خداوند برای اینکه ولایت خود را در هستی برای ما ملموس کند ریسمانی از آسمان آویخته و امر کرده به آن تمسک‌جوییم تا بتوانیم سرپرستی او را بپذیریم، افزود: چنگ زدن به این ریسمان موجب اتحاد و پیدایی اتحاد واحده می‌شود. ما امت واحده داریم که یک ولیّ بیشتر ندارد و آن هم خداوند متعال است و اگر به سوی او رکوع و سجود می‌کنیم، به خاطر این است که او خالق هستی است. به ما امر کرده که همه با هم به این ریسمان الهی چنگ بزنیم.

او خاطرنشان کرد: تفرقه کار دشمن است و دشمن قوی و شیطانی قسم خورده است تا زیر پرچم رسول الله جمع نشویم و برای وحدت باید بدانیم اختلاف ذات بشر است. 

حجت الاسلام شهریاری همچنین خشوع و دوری از منیت را مهم‌ترین راه وحدت عنوان کرد و گفت: باید در کنار هم با زبان خوش و نرم و بدون منیت وحدت را مورد توجه قرار دهیم ‌و ما مامور به چنگ زدن به حبل الهی و دعوت عقلانی هستیم و مستند و مستدل باید حرف زد که نرمی زبان با محتوا می‌آید. مشکل امروز جهان اسلام جهلی است که دشمن در حفظ کوشش می‌کند. 

در ادامه این مراسم شهریاری، نیازلو، موسوی مقدم و جلیل رحیم تمبر رادیو وحدت را امضا کردند. 

کد خبر 558546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha