شهردار تهران با تاکید بر ضروت بهره‌گیری از مشارکت شهروندان در حوزه توسعه فضای سبز شهری، گفت: هر جا که مردم را در کنار خود داشته‌ایم، توانسته‌ایم جریانی ایجاد کنیم.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی در آیین افتتاح بوستان زندگی واقع در محله هرندی تهران، با یادآوری سیاست دوره فعلی مدیریت شهری در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از طریق افزایش سرانه فضای سبز، گفت: احداث بوستان در شهر در بهبود کیفیت هوا و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بسیار تأثیرگذار است. 

وی کمبود فضای سبز را از عارضه‌های کلان‌شهرها دانست و گفت: مردم نیازمند فضای باز و سبز برای گذران اوقات فراغت هستند و به همین جهت افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری است.

شهردار تهران که از افتتاح بوستان‌های وثوق‌الدوله، حکیم، اخوان، چهارباغ و گل‌ها در آینده نزدیک خبر داد، درباره بوستان تازه تاسیس در محله هرندی تهران، گفت: بوستان زندگی در محله هرندی از تلفیق بوستان بهاران، خواجوی کرمانی و شهید حقانی حاصل شده و زمینه‌های مابین آنها نیز تملک شده است. این بوستان بزرگ‌تر از پارک شهر و حتی دانشگاه تهران است و محدوده قابل قبولی از فضای سبز را در جنوب تهران ایجاد کرده است.

شهردار تهران با تاکید بر بهره‌گیری از مشارکت شهروندان در حوزه فضای سبز، خاطرنشان کرد: هر جا که مردم را در کنار خود داشته‌ایم، توانسته‌ایم جریانی ایجاد کنیم که با هیچ دستگاه دولتی انجام‌شدنی نیست.

حناچی همچنین از پیگیری احداث کمربند سبز در اطراف کلانشهر تهران خبر داد و گفت: احداث کمربند سبز تأثیر بسزایی در مهار آلودگی هوای تهران دارد، هر چند که تاثیر این اقدام به اندازه احداث بوستان‌ها در داخل شهر نیست.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش درباره کیفیت هوای تهران از ابتدای سال ۹۹ تا کنون، گفت: از ابتدای سال تا انتهای ۲۴ مهر ماه در تهران ۱۵ روز هوای پاک، ۱۵۲ روز هوای قابل قبول، ۴۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم برای همه گروه‌ها داشته‌‍ایم. حتی در روزهای جمعه که فعالیت‌های اقتصادی به حداقل می‌رسد در ساعات غروب میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون افزایش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: افزایش این ذرات در هوای شهر تهران نشان‌دهنده استاندارد نبودن خودروهای سنگین و نقش منابع آلوده‌کننده خارج از تهران هستند که در فصول سرد و با ایجاد پدیده وارونگی این وضعیت خود را بیشتر نشان می‌دهد.

کد خبر 558510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha