سالمندان بالای ۶۵ سال که کارت منزلت دارند یا می‌خواهند برای دریافت آن اقدام کنند، از این پس می‌توانند از خدمات بیشتر و متنوع‌تری بهره‌مند شوند.

خدمات نوين

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد:  چراکه مدتی است فرهنگسرای امید در شرق تهران به‌عنوان دبیرخانه صدور کارت منزلت پایتخت، با همکاری باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان خدمات جدید به افراد دارای کارت منزلت ارائه می‌دهد. براساس تفاهمنامه میان این دو ارگان، علاوه بر خدمات گذشته، امکانات ویژه‌ای برای دارندگان این کارت در نظر گرفته شده‌است.  

دبیرخانه کارت منزلت پایتخت در فرهنگسرای امید مستقر است و از این‌رو مدیریت مراکز فرهنگی و هنری منطقه ۱۳برای افزایش مزیت دارندگان این کارت فعالیت‌های متعددی انجام داده بوده و توانسته با مشارکت و همکاری باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان، درکنار خدمات قبلی، امکانات جدید ویژه به دارندگان کارت منزلت ارائه دهد. «پروانه دوستی» مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امید دراین‌باره می‌گوید: «از سال ۱۳۸۳ پرداختن به هویت سالمند در فعالیت‌های فرهنگسرای امید (سالمند سابق) منجر به صدور کارت منزلت ویژه جهاندیگان و سالمندان بالای ۶۵ سال شهر تهران شده‌است.

باتوجه به استقبال بی‌نظیر از این طرح بر آن شدیم تا با مشارکت و همکاری باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان علاوه بر خدمات گذشته، نسبت به ارائه خدمات جدید و ویژه به دارندگان کارت منزلت اقدام کنیم.» او می‌افزاید: «خدمات در نظر گرفته شده در این کارت، رایگان یا همراه با تخفیف در مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران ارائه می‌شود. همچنین در این طرح تمام افرادی که کارت منزلت دریافت کرده‌اند و افرادی که به تازگی قصد دریافت کارت منزلت را دارند می‌توانند از خدمات و امکانات تخصصی گسترده باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران استفاده کنند.»

  • از مترو تا تله کابین با یک کارت

با هدف تکریم سالمندان، دارندگان کارت منزلت از یکسری خدمات رایگان یا تخفیف‌های ویژه در استفاده از امکانات مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران مثل سالن‌های سینما، ورزش و استخرهای زیر پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه‌ها، حمل‌ونقل عمومی، کلاس‌های آموزشی و... بهره‌مند می‌شوند. مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «در این طرح تعدادی از پذیرندگان منتخب چون تله کابین توچال، مادیران، مجتمع فنی تهران، مبتکران و... به‌صورت حضوری و برخی دیگر مانند اسنوا، فیلیمو، دیجی کالا، تپ سی و... هم به‌صورت غیرحضوری خدمات ارائه می‌کنند.»

دوستی می‌افزاید: «برای استفاده از خدمات نوین کارت منزلت، سالمندان پس از دریافت این کارت بدون پرداخت هزینه از خدمات این باشگاه با تخفیف مناسب بهره‌مند می‌شوند.» او درباره هزینه صدور این کارت هم می‌گوید: «هزینه کارت تنها یک‌بار از هر فرد دریافت می‌شود و این کارت برای ارائه خدمات مادام‌العمر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است.» 

  • ثبت‌نام غیرحضوری

بهره‌مندی از مزیت‌های این طرح برای همه زنان و مردان بالای ۶۵ سال پایتخت امکان‌پذیر است. مدیر فرهنگی و هنری منطقه۱۳ درباره چگونگی استفاده از این خدمات و ثبت‌نام غیرحضوری در این طرح می‌گوید: «جهاندیدگان، همزمان با ثبت‌نام و دریافت کارت منزلت، عضو باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان می‌شوند.

فقط کافی است به نشانی club. farhangsara.ir مراجعه و مشخصات خود را تکمیل کنند و از دریافت تخفیف صدها پذیرنده بهره‌مند شوند.» دوستی می‌افزاید: «کارت منزلت ویژه افراد بالای ۶۵ سال با تابعیت ایرانی و ساکن یکی از مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران است که می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی https://manzelat.farhangihonari.ir ثبت‌نام کنند. بعد از تکمیل ثبت‌نام و پرداخت حق عضویت، کارت متقاضی از طریق پست ارسال می‌شود.» همچنین متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره‌های ۳۳۳۰۳۸۴۱ و ۳۳۳۰۳۸۴۴ (تلفن گویا) تماس بگیرند.  

کد خبر 558502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha