کارگرانی که روز یکشنبه ۲۷ مهر نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود معترض بودند از کارگران پیمانکاران خدمات شهری، فضای سبز و حراست شهرداری حمیدیه هستند که از خرداد ۹۷ بدون داشتن قرارداد با شهرداری همکاری می‌کنند.

اعتراض کارگران حمیدیه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سرپرست شهرداری حمیدیه در استان خوزستان در این باره گفت: نحوه پرداخت حقوق این کارگران به واسطه حکمی است که از سوی اداره کار صادر می‌شود و چند ماه است اداره کار رسیدگی به شکایت آنها را به تعویق انداخته است. آخرین احکام صادرشده برای این کارگران مربوط به شهریور تا آبان ۹۸ بوده که حقوق و مطالبات این احکام به طور کامل و مبلغی به صورت علی‌الحساب تا صدور احکام جدید پرداخت شده است.

مهدی ربیعی افزود: مشکل اساسی در پرداخت نشدن مطالبات کارگران، درآمد شهرداری است که به علت نبود منابع درآمدی پایدار و وابستگی شهرداری حمیدیه مانند سایر شهرداری‌های شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به واریز مالیات بر ارزش افزوده است و متاسفانه با کاهش میزان واریزی پرداخت حقوق و بیمه کارکنان با مشکل مواجه شده است. با پیگیری از مسئولان استانی و شهری این قول به شهرداری حمیدیه داده شده تا از این ماه میزان مالیات بر ارزش افزوده افزایش یابد و پرداخت مطالبات کارکنان و کارگردان شهرداری حمیدیه بدون مشکل انجام شود.

کد خبر 558484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha