نماینده خبازان کردستانی در کارگروه آرد و نان استان گفت: در روزهای اخیر هیچ تغییری در سهمیه آرد نانوانی‌های کردستان اعمال نشده و تامین آرد متناسب با نیاز استان انجام می‌شود.

نانوايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ناصر اسدی اظهار کرد: با توجه به اینکه کردستان در سال ۹۹ پنجمین تولید کننده گندم است بنابراین هیچ گونه مشکلی در تأمین گندم و تبدیل آن به آرد برای مصرف در خبازی‌های استان وجود ندارد.

وی به شایعات به وجود آمده در استان مبنی بر کاهش سهمیه آرد خبازی‌های استان کردستان اشاره کرد و افزود: سهمیه آرد خبازی‌ها در استان هیچ گونه کاهشی نداشته است و همانند گذشته آرد واحدهای پخت نان در استان تأمین می‌شود.

اسدی به شرایط به وجود آمده در شهرستان سقز در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت:  شرایطی که در ارومیه برای تعطیلی تعدادی از خبازی‌ها به دلیل مشکل در حمل و نقل به وجود آمد به شهر سقز نیز سرایت کرد و باعث به وجود آمدن شایعات مبنی بر کمبود نان در استان شد که با حل مشکل در ارومیه روند تولید نان در سقز نیز به شرایط عادی خود برگشت.

نماینده اتحادیه خبازان کردستان در کارگروه استانی آرد و نان به شلوغی برخی خبازی‌ها در سطح شهر سنندج نیز اشاره کرد و افزود: واحدهایی که در سنندج شلوغ شده‌اند فقط به دلیل موقعیت مکانی خبازی‌ها و دسترسی بیشتر مردم به آنها بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ واحد پخت نان در استان کردستان تعطیل نیست و همگی به کار خود ادامه می‌دهند، یادآور شد: برابر سرانه جمعیت هر منطقه و شهرستان آرد در اختیار نانواخانه ها قرار گرفته است.

نماینده اتحادیه خبازان کردستان در ادامه بیان کرد: درسطح شهر سنندج ۴۵۰ واحد خبازی برابر جمعیت نیاز است، اما ۷۵۰ واحد خبازی فعال داریم که اکثراً لواش پخت می‌کنند. آردی که شرکت غله در اختیار خبازی‌ها قرار می‌دهد جوابگوی جمعیت سنندج است و هیچ احتیاجی برای خرید آرد در بازار آزاد توسط نانواخانه ها نیست.

اسدی به کمبود نانواخانه ها در حاشیه شهرسنندج اشاره و گفت: درماه آینده سه واحد خبازی تازه را به آساوله برای دسترسی بهتر مردم این منطقه از شهر سنندج اضافه می‌کنیم. نرخ سنگگ یارانه‌ای نوع دوم ۱,۲۰۰ تومان و یارانه‌ای نوع یک ۱,۰۰۰ تومان است.

کد خبر 558471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha