شهردار تبریز با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای طرح مرمت و بهسازی مجموعه تاریخی دوکمال گفت: این طرح ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

مجموعه تاریخی دوکمال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج شهین باهر افزود: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است و با احتساب نوسان‌های اقتصادی و افزایش روزافزون قیمت مصالح، مبلغ تخصیصی کافی نخواهد بود.

وی تعهد شهرداری در این پروژه را ساخت اسکلت رواق‌های دوکمال دانست و اضافه کرد: سایر اقدامات آن بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی است و شهرداری در این خصوص به عنوان پروژه نیابتی به منظور توسعه زیرساخت های گردشگری وارد عمل شده است.

شهین باهر ادامه داد: ساماندهی مقبره دوکمال توسط شهرداری منطقه یک تبریز در دست اجراست و مدیریت شهری تبریز در سال گذشته طی برنامه احیای باغ‌شهر کهن تبریز اقدام به بهسازی این مجموعه کرده که عملیات اجرایی پی و اسکلت بتونی مجموعه باغ در بلوک‌های یک تا ۴ را با خاکبرداری به حجم ۳ هزار متر مکعب آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود با تکمیل این پروژه، از یک سو بخشی از هویت تاریخی تبریز در حوزه باغ‌شهری احیا شود و از سوی دیگر بر سرانه فضای سبز شهر افزوده شود. عملیات اجرایی بلوک یک و ۴ پروژه مقبره دوکمال به اتمام رسیده است و قالب‌بندی  بلوک ۳ نیز در حال انجام است که بتون‌ریزی آن در حال حاضر صورت می‌گیرد.

بلوک دوم این پروژه نیز در مرحله اسکلت‌بندی است که با تکمیل آن مأموریت شهرداری در ساخت اسکله رواق‌های دوکمال به اتمام می‌رسد. باغ و مقبره دوکمال تبریز آرامگاه کمال‌الدین بهزاد و کمال‌الدین مسعود خجندی است که در محله تاریخی بیلانکی این شهر قرار دارد.

کد خبر 558421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha