دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

رئیس اداره جهاد کشاورزی سقز از آغاز فصل صید ماهی در دریاچه سد شهید کاظمی این شهرستان استان کردستان خبر داد و گفت: سالانه بیش از ۲ هزار تن ماهی در شهرستان سقز تولید می‌شود.

صيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدنافع علایی‌نیا اظهار کرد: صید ماهی در دریاچه سد شهید کاظمی سقز به روش صید گروهی به صورت مدیریت واحد در تعاونی‌های صیادی سقز، بوکان و شاهین‌دژ آغاز شد. روش صید گروهی که چند سالی است در تعاونی صیادان سقز اجرایی شده، کمک شایانی به حفظ و بازسازی ذخایر آبزی‌پروری دریاچه‌های این شهرستان می‌کند.

علایی نیا افزود: با پیوستن تعاونی‌های صیادی شهرستان‌های بوکان و شاهین دژ به این پروسه، انتظار می‌رود با رفع برخی ناهماهنگی‌های سال‌های گذشته، گام‌های موثرتری نیز در راستای حفاظت و استفاده مطلوب از ذخایر دریاچه برداشته شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سقز به فعالیت تعاونی‌های مذکور در این دریاچه که منجر به اشتغال مستقیم بیش از ۳۵۰ نفر می شود، اشاره کرد و گفت: شهرستان سقز با تولید سالیانه بیش از دو هزار تن محصولات آبزی، دارای رتبه اول استانی در این زمینه است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کد خبر 558418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha