یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

مهدی طارمی در بازی برابر اسپورتینگ ثابت کرد که برای نشان دادن توانایی هایش حتی از ثانیه ها و دقایق هم استفاده می کند.

مهدی طارمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه پورتو دیشب در بازی حساس برابر اسپورتینگ در لیگ پرتغال  حالی به تساوی رسید که تا دقیقه ۸۷ از حریفش پیش بود و شاید همین موضوع باعث شد تا سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو تا آن زمان ستاره ایرانی اش که خسته از ۲۷ ساعت پرواز به کشورهای مختلف و حضور در اردوی تیم ملی ایران روی نیمکت نشسته بود، بازی ندهد.

اما وقتی پورتو سه دقیقه مانده به پایان بازی سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کرد، مهدی طارمی آماده حضور در زمین شد تا شاید مثل دفعات قبل بتواند در سرنوشت بازی نقش ایفا کند؛ و  خیلی کم با معجزه فاصله داشت، او در دقیقه ۹۰+۱ به زمین آمد و تنها چند ثانیه بعد از ورودش توپی را که از نیمه های زمین گرفته بود به سمت دروازه اسپورتینگ برد. با همان پیچ و تاب های خاص بدنش مدافعان خسته اسپورتینگ را سردرگم کرد و یک شوت زمینی و دقیق به سمت دروازه ...

ضربه اما با بدشانسی و اختلاف خیلی کم به بیرون رفت تا او مثل بازی برابر براگا برای این تیم در اندک دقایق حضورش در زمین موثر باشد.

عملکرد طارمی با وجود خستگی حاصل از ۱۶۲۲ دقیقه پرواز و ده سفر پیاپی که در دو هفته اخیرش نشان داد کونسیسائو در بازی های آینده می تواند و باید به این مهاجم فرصت طلب زمان بیشتری بدهد. طارمی هنوز فرصت کافی برای اینکه بتواند تمام توانایی هایش را در پورتو نشان بدهد نداشته است اما جالب است که در اندک دقایقی که به زمین آمده خودش را به خوبی اثبات کرده است.

عملکرد طارمی، در فضای مجازی و از سوی هواداران پورتو نیز قابل تمجید بود به طوری که پیام های زیادی با این مضمون " چرا باید بهترین بازیکن تیم فقط سه دقیقه بازی کند" با هشتگ نام این ستاره ملی پوش ایرانی منتشر شد.

یکی از کاربران در اینستاگرام پورتو نوشت :" نمی خواهم حرف نژادپرستانه بزنم اما طارمی فقط یک مانع برای بازی کردن دارد و آن آسیایی بودن او است. در غیراینصورت باید یکی از بازیکنان اصلی باشد. "  یکی دیگر از کاربران نوشته است:" دلیل اینکه سرجیو کونسیسائو، در این بازی ها مارگا را به طارمی ترجیح می دهد این است که او سابقه بیشتری در تیم دارد و با تیم هماهنگ تر است. " هرچند که این حرف طرفداران زیادی نداشته و پاسخ های بعضا تندی از سوی کاربران پرتغالی و ایرانی گرفته است.

کاربران ایرانی و هواداران طارمی که بسیار در فضای مجازی فعال هستند نیز کامنت های حمایتی درباره این بازیکن و اینکه باید بازی کند، زیر پست های مربوط به بازی پورتو برابر اسپورتینگ در اینستاگرام رسمی این باشگاه گذاشته اند:" طارمی بازیکن بزرگی است و نباید نیمکت نشین باشد. "

یکی دیگر از کاربران پرتغالی نوشته :" واقعا معلوم نیست... فکر می کنم مارگا مدرک جرمی علیه کونسیسائو دارد. " یا یکی دیگر که نوشته:" او (طارمی) در یک دقیقه بیشتر از دیگران در نود دقیقه کار مفید انجام داد. "

و البته در این بین یک کاربر ایرانی نیز به زبان فارسی خواهان ترجمه این حرف ها که به زبان پرتغالی بودند شده است:" داداش میشه ترجمه کنی چی گفته؟ "

یکی از کاربران پرتغالی در متن بلندی که منتشر کرده نوشته است:" سرجیو کونسیسائو مربی خوبی است اما چرا او طارمی را فقط دو دقیقه بازی داد؟ چرا طارمی را می سوزاند؟ همه دیدند که او وقتی به زمین آمد کمک کرد موقعیت گل به وجود بیاید. چرا باید وقتی تیم گل می خورد او به زمین بیاید؟ من فکر می کنم این لجبازی به ضرر تیم تمام می شود. "


یکی از نکاتی که در پیام های هواداران پورتو در فضای مجازی به چشم می خورد انتقاداتی است که از کونسیسائو به خاطر بازی دادن به برخی از بازیکنان که به خاطر بازی های ملی روز فیفا خسته بودند شده، و اینکه چرا او به بازیکنان جوان تیمش میدان نداده است.

پورتو چهارشنبه باید در منچستر به مصاف منچسترسیتی و شاگردان گواردیولا برود و این فرصت خوبی هم برای کونسیسائو و هم برای مهدی طارمی است. پورتو در حال حاضر از ۴ بازی اش در لیگ پرتغال تنها ۷ امتیاز گرفته و با یک بازی بیشتر دو امتیاز کمتر از بنفیکا رقیب همیشگی اش دارد. این تیم البته که در خط حمله عملکرد خوبی داشته و توانسته تا الان دوازده بار دروازه حریفانش را باز کند.

کد خبر 558255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha