مجموع نظرات: ۴
یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

کاندوم تنها شیوه پیشگیری از بارداری است که هم می‌تواند از بارداری جلوگیری کند و هم از شما در برابر بیماری‌های مقاربتی محافظت کند. ولی آیا می‌دانستید کاندوم‌ها انواع مختلف و حتی مردانه و زنانه دارند؟

image-20201018155509-2.jpeg

پیش تر در مقاله آشنایی با کاندوم به عنوان ابزار پیشگیری از ایدز و سایر بیماری‌های آمیزشی به بررسی نکات کلیدی در خصوص کاندوم پرداختیم. در ادامه این مطلب می‌خواهیم مزایا و مضرات کاندوم  را بررسی کنیم و سپس به معرفی چند نوع کاندوم مختلف بپردازیم.

کاندوم یا کاپوت، پوششی کشسان و ارتجاعی است که از تماس فیزیکی حین رابطه جنسی جلوگیری می‌کند و در دسته محصولات بهداشت جنسی قرار می‌گیرد. کاندوم ابزاری برای جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی مختلف است. در صورت استفاده صحیح از کاندوم تا 95 درصد از بارداری ناخواسته، ایدز، هپاتیت C و سایر بیماری‌های مقاربتی جلوگیری خواهد شد.

کاندوم‌ها به دو دسته کلی کاندوم زنانه و مردانه تقسیم می‌شوند و اغلب کاندوم مردانه بیش از کاندوم زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاندوم مردانه باز هم تنوع بیشتری دارد که دلیل آن رضایت و لذت بیشتر طرفین هنگام رابطه جنسی است.

راههای مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد، بعضی از انواع این راهها نه تنها از بارداری پیشگیری می کنند، بلکه جلوی ابتلا به بیماری های مقاربتی را نیز می گیرند. اما آیا اطلاعات کافی از انواع آن موقع خرید کاندوم را دارید تا بتوانید چیزی که برای شما مناسب است خریداری کنید؟

مقایسه کاندوم مردانه و زنانه:

از انواع کاندوم می‌توان به کاندوم مردانه که روی آلت جنسی کشیده می‌شود و کاندوم زنانه که درون واژن قرار می‌گیرد نام برد. با اینکه روش قرارگیری آن‌ها متفاوت است، اما هردو از تماس مستقیم آلت تناسلی مردانه با واژن زن جلوگیری می‌کنند.

کاندوم‌های زنانه اگر درست استفاده شوند، 95 درصد تاثیر می‌گذارند و اگر درست استفاده نشوند این درصد به 79 کاهش پیدا می‌کند. این کاندوم به این دلیل که سخت در واژن قرار می‌گیرد و قیمت گرانی هم دارد، نسبت به کاندوم‌های مردانه رواج کمتری دارد.

با استفاده‌ی درست از کاندوم‌های مردانه، هنگام مقاربت جنسی، 98 درصد تاثیر می‌گذارند. به این معنی که وقتی از کاندوم به عنوان پیشگیری از بارداری استفاده می‌شود، در سال فقط دو درصد احتمال بارداری وجود دارد.

انواع کاندوم‌های مردانه:

کاندوم‌های مردانه، از جنس لاتکس، پلاستیک یا طبیعی هستند، ولی اغلب از جنس لاتکس ساخته شده‌اند. اگر به این نوع ماده حساسیت دارید می‌توانید نوع پلاستیکی آن را امتحان کنید. کاندوم لاتکس و پلاستیکی از شما در برابر عفونت‌های مقاربتی حین هر نوع رابطه جنسی (واژنی، دهانی و مقعدی) محافظت می‌کند.

استفاده از کاندوم مردانه نسبت به کاندوم زنانه رایج‌تر است و همچنین امکان بارداری حین رابطه جنسی با استفاده از کاندوم مردانه حدود 18 درصد است. تنوع در کاندوم مردانه بالا است و هر کدام باعث رضایت طرفین در حین رابطه جنسی خواهد شد.

کاندوم‌های طبیعی از بارداری پیشگیری می‌کنند، اما به این دلیل که مثل پوست انسان منافذ کوچکی دارند، نمی‌توانند از شما در برابر عفونت‌های مقاربتی هم محافظت کنند.

کاندوم پلی اورتان:

این نوع کاندوم، ضخامت کمتری نسبت به کاندوم لاتکس دارد و لذت تماس پوست به پوست را راحت‌تر منتقل می‌کند. این نوع کاندوم را می‌شود به همراه روان کننده‌ها مصرف کرد. ولی در برابر پارگی مقاومت کمتری دارند و مقرون به صرفه نیستند.

کاندوم روان کننده:

در این نوع کاندوم، پوشش نازکی از مایع روی سطح بیرونی آن قرار دارد که درد و سوزش در هنگام رابطه جنسی را کاهش می‌دهد و به شما در جلوگیری از پارگی کاندوم کمک می‌کند. اگر کاندومی که می‌خرید روان کننده نداشته باشد، بهتر است خودتان مقداری مایع روان کننده روی آن بزنید تا رابطه جنسی راحت‌تری داشته باشید. همچنین دقت کنید محصولی که به منظور رابطه جنسی استفاده می‌شود، حتماً بر پایه آب باشد. استفاده از روان کننده‌های روغنی مثل وازلین به کاندوم آسیب می‌زند و آن را از کار می‌اندازد.

کاندوم اسپرم کش:

این نوع کاندوم، مایعی شیمیایی دارد که اسپرم‌ها را می‌کشد. نوعی از کاندوم‌ها درحالی که دارای این ماده هستند به فروش می‌رسند اما مقدار ماده ممکن است برای کشتن کافی نباشد و به ماده اضافی برای محافظت لازم است. به همین منظور می‌توانید ماده اسپرم کش جداگانه تهیه کنید. اما دقت داشته باشید برخی از این اسپرم کش‌ها مانند نان اکسینول-9 با وجود اینکه از بارداری جلوگیری می‌کنند، خطر ابتلا به ایدز را افزایش می‌دهند.

کاندوم‌های تاخیری:

این احتمال وجود دارد که شخصی با مشکل زود انزالی مواجه باشد که می‌تواند از کاندوم‌های تاخیری استفاده کند. این نوع کاندوم‌ تحریک پذیری را کندتر می‌کند و باعث طولانی‌تر شدن رابطه می‌شود. علاوه بر این، می‌توان از قرص‌ها یا اسپری‌هایی که باعث تاخیر در انزال می‌شوند هم استفاده کرد. اما استفاده از این کاندوم راحت‌تر و مقرون به صرفه است.

کاندوم‌های خاردار:

با توجه به این‌که در این نوع کاندوم‌ها، برجستگی‌هایی در قسمت بیرونی یا درونی کاندوم (یا هر دو طرف) چیده شده است، لذت را برای زن و مرد تشدید می‌شود.

کاندوم گرم کننده یا فلفل:

این نوع باعث می‌شود احساس گرمای بیشتری در نواحی جنسی احساس شود و از این رو، برای تحریک پذیری بیشتر مناسب است.

کاندوم حجم دهنده:

برای رفع کوچکی و شل بودن آلت، استفاده از این نوع کاندوم پیشنهاد می‌شود.

کاندوم تقویت کننده:

افرادی که قوای جنسی ضعیف یا مشکل دیر انزالی دارند، این کاندوم گزینه خوبی برای آن‌هاست. این کاندوم دارای کافئین و نیاسین است که برای محرک جنسی به کار برده شده. جنس این کاندوم از لاتکس نازک است که باعث می‌شود تماس پوست به پوست بهتر حس شود.

کاندوم میوه‌ای:

کسانی که در کنار رابطه دخولی، رابطه دهانی هم انجام می‌دهند، این کاندوم‌ها با طعم میوه گزینه ی مناسبی برایشان است. این کاندوم‌ها با توجه به طعم، رنگ خاص خود را دارند.

کاندوم ویبراتور یا لرزشی:

این کاندوم‌ها مخصوص کسانی است که دیر انزالی دارند یا این‌که می‌خواهند در رابطه خود از لذت جنسی بیشتری برخوردار باشند. این کاندوم‌ها دارای یک حلقه ویبراتور یا لرزشی هستند که با باطری کار می‌کنند. قبل از شروع رابطه جنسی، کاندوم را روی آلت کشیده و سپس حلقه را در انتهای آلت تناسلی، روی قسمتی که حلقه کاندوم است، قرار دهید و آن را روشن کنید. لرزش‌ها و شوک الکتریکی که این نوع کاندوم وارد می‌کند، جریان خون در آلت را تشدید می‌کند و باعث لذت جنسی بیشتری می‌شود.

کاندوم مسافرتی:

نگذارید اسم این کاندوم شما را به اشتباه بیندازد. کاندوم مسافرتی به این معنی نیست که می‌توانید در سفر از آن استفاده کنید و همینطور شما را به سفر نمی‌برد. در واقع این کاندوم‌ها برای افرادی که در رابطه دنبال تنوع اند ساخته شده‌اند. یک بسته از آن حاوی چندین کاندوم با انواع مختلف است که با استفاده از هر یک از آن‌ها تجربه لذت متفاوتی از هر رابطه می‌توانید دریافت کنید. شما می توانید برای بررسی و مقایسه بیشتر به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی خانومی (https://www.khanoumi.com/ ) مراجعه و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.

کد خبر 558247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha