ضعیف بودن یا قطع شدن اینترنت یکی از مشکلاتی است که چند سال در جنوب استان بوشهر وجود دارد و مردم را به شدت کلافه کرده است اما این مشکل تاکنون رفع نشده است.

اینترنت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، با توجه به پیشرفت ارتباطات و وارد شدن انسان به عصر تکنولوژی اغلب کارهای انسان‌ها به‌صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود. اینترنت امروزه تقریباً می‌توان گفت به یکی از نیازهای خیلی ضروری و موردنیاز تمام جوامع تبدیل‌شده است و قطعاً نبود اینترنت علاوه بر خسارت‌هایی که به کسب‌وکارهای آنلاین وارد می‌کند باعث ایجاد مشکل برای دیگر شهروندان می‌شود. اینترنت باعث شده تا خیلی از کارهای انسان‌ها با سرعت و در کمترین زمان صورت بگیرد ازجمله باعث کاهش ترافیک، کاهش مصرف کاغذ، صرفه‌جویی در زمان و... شده است، به‌ویژه در این شرایط کرونایی نیاز به اینترنت بیشتر از قبل احساس می‌شود و نیاز است زیرساخت‌های آن نیز بیشتر تقویت شود.

انتقاد شهروندان جنوب استان از کندی سرعت اینترنت

متأسفانه امروز اینترنت در جنوب استان بوشهر وضعیت مناسبی ندارد و همین مسئله با انتقادات شهروندان مواجه شده است. خبرنگار فارس برای بررسی این معضل به سراغ برخی شهروندان از محله‌های مختلف شهر کنگان و حتی شهرستان‌های هم‌جوار رفته تا وضعیت اینترنت در محله‌های آن‌ها را بررسی کند.

مخابرات: مشکل قطعی اینترنت به دلیل گرمای هوای کنگان است!

یکی از شهروندان کنگانی گفت: اینترنت ما که به‌صورت بی‌سیم و از مخابرات اشتراک می‌گیریم متأسفانه حدود ۱۲ ساعت در روز قطع است و پیگیری کردیم که با جواب جالب اداره مخابرات (مشکل قطعی اینترنت به دلیل گرمای هوای کنگان است) مواجه شدیم. من یک دانشجو هستم و این روزها به اینترنت خیلی نیاز دارم اما متأسفانه وضعیت اینترنت در کنگان بسیار بد است و حتی برخی کلاس‌های خود را نمی‌توانم شرکت کنم.

معضل دانش آموزان در استفاده از شبکه شاد

یک معلم کنگانی به خبرنگار فارس گفت: امسال که ویروس کرونا مدارس را تعطیل کرده است و کلاس‌های درس به‌صورت مجازی شده لذا بیشتر از قبل به اینترنت قوی نیاز داریم اما متأسفانه اینترنت بسیار کند و ضعیف است. اینترنت در حدی ضعیف است که قادر به برگزاری برخی کلاس‌های آنلاین خود نیستیم. این فرهنگی افزود: در طول روز قادر به ارسال یک فایل آموزشی به دانش آموزان نیستیم، وضعیت اینترنت بسیار بد است و خیلی اذیت شدیم.

محمدپور حیاوی، ‌ شهروند بنکی نیز گفت: الآن مدتی است که سرعت اینترنت ثابت خیلی کند شده که حتی بعضی از سایت‌های داخلی را هم نمی‌توانم بازکنم. با توجه به گرمای هوا در کنگان وقتی می‌جوام از اینترنت همراه در خانه استفاده کنم مجبورم به پشت‌بام خانه بروم چون فقط آنجا اینترنت به ۴G می‌رسد؛ اما فقط شب می‌توانم بالای پشت‌بام برم چون هوا فقط شب خوب است.

مشکل اینترنت یکی از مشکلات چندین ساله جنوب استان بوشهر است که متأسفانه تا اکنون رفع نشده و مردم را به‌شدت کلافه کرده است. رئیس اداره مخابرات شهرستان کنگان در این خصوص به خبرنگار فارس گفته بود: مشکل اینترنت به دلیل گرمای هوای شهرستان است.

کد خبر 558171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha