مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

بیماری های وریدی در حال تبدیل شدن به یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در جهان است. عدم تحرک کافی و رژیم غذایی ناسالم به شیوع این مشکلات دامن زده است. حدود 45 درصد از مرگ و میرها در ایران به علت بیماری های قلبی و عروقی اتفاق می افتد.

جوراب واریس.jpg

اگر به نارسایی مزمن وریدی مبتلا هستید ، در پایان روز معمولاً دچار سنگینی پاها و تورم مچ پا می شوید. همچنین ممکن است درد یا گرفتگی شبانه در پاها نیز داشته باشید.

این علائم زمانی اتفاق می افتد که دریچه های وریدهای شما آسیب ببیند و حرکت در خون برای پاها به سمت قلب در برابر جاذبه برای خون دشوار شود. سپس خون در اطراف مچ پا و ساق پای شما جمع می شود. با گذشت زمان، عدم کارکرد صحیح پمپاژ و جریان خون در رگ ها می تواند منجر به بروز رگ های واریسی شود. این رگ ها، پیچ خورده، طنابی مانند، به رنگ مایل به آبی یا بنفش هستند که در زیر پوست شما دیده می شود.

در صورتی که واریس به حدی باشد که به تشخیص پزشک نیاز به درمان داشته باشد، جوراب های فشاری ممکن است کمک کنند. اگر برای بهبود گردش خون در پاهای شما، جوراب واریس برای شما تجویز شده است؟ شما باید این جوراب ها را چندین سال و در مواردی تا آخر عمر بپوشید.

کاربرد جوراب واریس چیست؟

از جوراب واریس از قدیم برای بهبود گردش خون استفاده می شود. سربازان رومی اغلب برای بهبود گردش خون در هنگام راهپیمایی های طولانی ، پاها را در بندهای چرمی می پیچیدند. جوراب های واریس مدرن پیچیده تر هستند و به ایجاد فشار مداوم در پاها ، کمک می کنند تا خون به سمت قلب برگردد. جوراب ساق بلند معمولاً فشار بیشتری را در نزدیکی مچ پا و پا وارد می کند که جریان خون را تقویت می کند.

مطالعات نشان می دهد که جوراب های فشاری می توانند برخی علائم رگ های واریسی را بهبود بخشند ، اما شواهد کمی این ایده را پشتیبانی می کند که جوراب ها به تنهایی می توانند در درمان واریس مؤثر باشند و روشهای دیگر درمان واریس نیز ممکن است برای بیمار تجویز شود. (درباره اثر درمان‌های ترکیبی درمان واریس می توانید به آدرس https://dr-tofigh.com/895/درمان-واریس-با-لیزر-و-اسکلروتراپی/ مراجعه کنید).

انواع مختلف جوراب ها فشار متفاوتی را وارد می کنند.جوراب واریس برای اعمال فشار به ساق پای شما و کمک به نگهداشتن جریان خون و کاهش ورم و ناراحتی پا استفاده می شود. متخصص واریس ممکن است در صورت مشاهده موارد زیر که منجر به کاهش جریان خون در پاهای شما می شود جوراب واریس را تجویز کنند:

  • رگ های واریسی (رگ های متورم و بزرگ شده)
  • ورم لنفاوی (هنگامی که بافت های بدن شما متورم می شود)

پوشیدن جوراب واریس

http://file.tesmino.ir/reportage/35467300/image_9b8ca82dcd2e665e6277be9fe545458b86db56bf.jpg

جوراب های واریس در اندازه، طول و رنگ های مختلفی وجود دارند. این جوراب ها همچنین تنوع زیادی از لحاظ کشش و فشار دارند. ابتدا اندازه پای شما گرفته می شود تا بهترین سایز برای شما انتخاب شود. متخصص واریس یا پرستار شما بر انتخاب جوراب واریس نظارت خواهند داشت. ممکن است شما برای هر دو پا یا تنها یکی از پاهای خود نیاز به جوراب واریس داشته باشید.

جوراب واریس را چند ساعت بپوشیم؟

شما باید جوراب واریس را در طول روز بپوشید و قبل از خواب آنها را در بیاورید. دوباره اولین کاری که صبح باید انجام دهید پوشیدن جوراب های واریس است. سعی کنید حداقل 2 جوراب برای هر پایی که نیاز دارید داشته باشید تا بتوانید به طور منظم آنها را بشویید و بپوشید.

برای شستشوی جوراب خود از آب 40 درجه استفاده کنید و حتماً آنها را با دست بشویید. همچنین برای خشک کردن جوراب خیس از حرارت مستقیم استفاده نکنید. پزشک شما، روند بهبودی شما را بررسی خواهد کرد. وضعیت عروق پای شما باید هر 3 تا 6 ماه یکبار بررسی شده و در صورت نیاز، جوراب جدیدی تجویز شود.

برای مشاوره رایگان با دکتر آرش توفیق فوق تخصص واریس از فرانسه می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://dr-tofigh.com/faq

کد خبر 558141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha