چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

ماکارونی یک غذای ویژه است که علاقه‌مندان زیادی دارد و در هر جای دنیا ماکارونی به روش‌های گوناگونی تهیه می‌شود. در این مطلب با طرز تهیه دو نوع ماکارونی با سویا و ماکارونی با کالباس و گوجه‌فرنگی آشنا می‌شوید.

ماکارونی - پاستا

به گزارش همشهری آنلاین، ماکارونی یک غذای ویژه ای است که علاقه‌مندان زیادی در سرتاسر دنیا دارد و در هر جای دنیا ماکارونی به روش‌های گوناگونی تهیه می‌شود. با ما همراه باشید و در ادامه با طرز تهیه دو نوع ماکارونی آشنا شوید.

مواد لازم

ماکارونی ۴۰۰ گرم
سویای دانه ریز  ۱ پیمانه
سس گوجه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
جوانه ماش ۱ پیمانه
آب لیمو  ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۲ تا ۳ حبه
پیاز درشت  ۱ عدد 
روغن زیتون ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری 
فلفل دلمه‌ای متوسط ۱ عدد 
کاری، فلفل، زردچوبه و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با سویا

۱- ابتدا قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و با آب آن را پر کنید و روی شعله قرار دهید تا به جوش آید، سپس مقداری نمک و روغن به آب جوش اضافه کنید. ماکارونی‌ها را نصف کرده و درون قابلمه بریزید و بعد گذشت چند دقیقه که ماکارونی‌ها در آب جوش پخت آن را با آب سرد آبکش کنید و با مایه ماکارونی که تهیه می‌کنید مخلوط کنید.

۲- سویا را با آب ولرم به مدت ۱۵ دقیقه بخیسانید تا نرم شود. بعد آن را آبکش کنید و با فشار دست آب آن را کاملا بکشید.

۳- سپس تابه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا گرم شود. بعد سویا را داخل روغن بریزید و آن را تفت دهید تا سرخ شود. سس گوجه‌فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه کاری اضافه کنید و در سویا تفت دهید. بعد از تفت این مواد فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید و چند دقیقه‌ای به تفت دادن مواد ادامه دهید.

۴- در مرحله آخر جوانه ماش را به بقیه مواد تفت داده شده اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه در تابه را ببندید تا همه مواد کنار هم بپزند و به‌اصطلاح غذا جا بیفتد. وقتی مایه ماکارونی آماده شد آن را با ماکارونی آبکش شده مخلوط می‌کنیم و به مدت نیم‌ساعت با شعله کم می‌گذاریم تا به‌خوبی دم بکشد بعد ۳۰ دقیقه می‌توانید این غذای خوشمزه را نوش جان کنید.

طرز تهیه ماکارونی با سویا ؛ همراه با یک دستور پخت ویژه

ماکارونی با کالباس و گوجه‌فرنگی

ماکارونی با کالباس علاوه بر پخت سریع، ۲ویژگی مهم دیگر نیز دارد؛ یکی اینکه به جای گوشت در آن از کالباس استفاده شده و دوم آنکه گوجه‌فرنگی تازه و خوش‌طعم و رنگ تابستانی، جایگزین رب گوجه ‌فرنگی شده است.

 مواد لازم (برای ۴نفر)

گوجه‌فرنگی؛ ۳۵۰ گرم
کالباس گوشت یا مرغ؛ ۱۵۰ گرم
روغن زیتون؛ ۲ قاشق سوپ‌خوری
پیاز؛ یک عدد
ماکارونی رشته‌ای؛ ۳۵۰ گرم
جعفری خرد شده؛ یک قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل؛ به میزان لازم
ریحان تازه؛ چند برگ برای تزیین (ریز خرد شود)
پنیر پیتزا؛ کمی برای سرو (ورقه‌ای شود)

طرز تهیه ماکارونی با کالباس و گوجه‌فرنگی

۱ - مقداری آب در قابلمه‌ای  بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا جوش بیاید. در این فاصله، گوجه‌فرنگی‌ها را خوب شسته، پس از جوش آمدن آب، آنها را داخل قابلمه بریزید و ۳۰ ثانیه حرارت دهید. سپس آنها را در سبدی بریزید. با این کار، گوشت و پوست گوجه‌فرنگی‌ها به راحتی از هم جدا می‌شود و شما می‌توانید پوست گوجه‌فرنگی‌ها را به صورت کامل بکنید. پس از اینکه همه گوجه‌فرنگی‌ها را پوست کندید، آنها را به صورت نگینی خرد کنید. ورقه‌های کالباس را نیز ریز خرد کنید.

۲ - تابه‌ای آماده کنید و روغن زیتون را در آن بریزید و روی شعله ملایم اجاق‌گاز قرار دهید؛ سپس کالباس خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

۳ - پیاز را پوست کنده، پس از شستن، ریز خرد کنید. حالا پیاز خردشده را به کالباس اضافه کنید و ۱۰ دقیقه حرارت دهید. پس از گذشت این مدت، گوجه‌فرنگی خرد شده را همراه نمک و فلفل به مواد بیفزایید و ۱۰ دقیقه دیگر- بدون در- حرارت دهید.

۴ - در این فاصله، قابلمه‌ای را تا نیمه از آب پر کنید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا به جوش آید؛ سپس ماکارونی را همراه کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید و حدود یک ربع دیگر حرارت دهید تا کاملا بپزد و پس از آن در سبدی آبکشی کنید.

۵ - سس را پس از گذشت مدت معین، از روی حرارت بردارید و جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در پایان ماکارونی را در ظرف مورد نظر کشیده، سس را روی آن بریزید. سپس غذای خود را با ریحان خرد شده و چند تکه پنیر تزیین کنید.

کد خبر 55812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز