مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرمای زودرس گفت: افت دما در چند روز گذشته به ۲۰۰ هکتار از تاکستان‌ها خسارت وارد کرد.

سرمازدگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید داودی‌نیا با بیان اینکه سرمای ماه نخست پاییز به ۲۰۰ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان به خصوص باغات انگور گهرو خسارت جدی وارد کرده است، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی اولیه، میزان این خسارت ۲۰ تا ۴۰ درصد برآورد شده است. کارشناسان در حال برآورد دقیق سطح، درصد خسارت و غرامت آن برای ارسال به صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ستاد بحران هستند.

مدیر جهاد کشاورزی کیار در استان چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین محصولات باغی این شهرستان را انگور عنوان و بیان کرد: بیشترین سطح انگور در استان مربوط به شهرستان کیار است به گونه‌ای که تولید سالیانه این محصول بیش از ۳۰ هزار تن است.

داودی‌نیا سطح زیر کشت انگور در این شهرستان را ۱۸۵۰ هکتار عنوان و اضافه کرد: عملکرد تولید انگور در شهرستان کیار ۱۲۹ تن در هکتار است. متاسفانه امسال در اثر سرمازدگی پاییزه و افت دما خسارت زیادی به انگور در حال برداشت وارد و سبب کاهش کیفیت و بازارپسندی این محصول شده است.

کد خبر 558046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha