مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

سارق مسافرنما که به‌ بهانه نداشتن شارژ تلفن همراه، ۳۰ دستگاه گوشی از رانندگان تاکسی در تهران سرقت کرده بود، به دام افتاد.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شرق، هفته گذشته راننده یک تاکسی به کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب مراجعه و اظهار کرد: فردی را به‌عنوان مسافر درحالی‌که جعبه‌ای همراه داشت، در پایانه غرب سوار خودروام کردم. او زمان سوارشدن از من خواست در صندوق عقب خودرو را باز کنم تا جعبه‌اش را در صندوق عقب بگذارد.

شاکی ادامه داد: پس از طی مسافتی مسافر مدعی شد گوشی‌اش شارژ ندارد و تقاضا کرد از تلفن همراه من استفاده کند. او همچنین از من خواست که خودرو را متوقف کنم و درحالی‌که موبایلم دستش بود، به بهانه‌ای از تاکسی پیاده شد. به این امید که مسافر در خودرو بار دارد و مراجعه خواهد کرد، مخالفتی نکردم ولی در یک لحظه متوجه شدم او متواری شده است. سراغ جعبه‌اش رفتم و متوجه شدم داخل جعبه فقط خاک و سنگ است.

با دریافت این شکایت، تیمی از مأموران تحقیقات محلی و میدانی را آغاز کردند. حین تحقیقات پلیسی پرونده‌های مشابه دیگری به کلانتری پایانه غرب ارجاع شد و همه مال‌باختگان اظهارات مشابهی را مطرح کردند.

با جمع‌بندی اطلاعات پرونده، سریالی‌بودن سرقت‌ها مشخص شد. سپس گشت‌زنی‌های انتظامی برای شناسایی سارق افزایش یافت. تا اینکه مأموران دو مرد را در پایانه غرب در حال تعقیب‌وگریز مشاهده و بلافاصله هر دو را متوقف کردند و به بررسی موضوع پرداختند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از این افراد راننده تاکسی و مدعی سرقت گوشی‌اش توسط مسافر است.

در ادامه تحقیقات جعبه همراه متهم در داخل خودرو بررسی و مشخص شد جعبه حاوی زباله ساختمان است. با شناسایی سارق او به کلانتری انتقال یافت و به ۳۰ فقره سرقت به همین شیوه و شگرد اعتراف و اظهار کرد گوشی‌های سرقتی را به مالخری در محله پونک فروخته است.

در ادامه تحقیقات پلیسی مأموران کلانتری هویت و مخفیگاه مالخر اموال مسروقه را شناسایی و با دستور قضائی این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از آن مکان صد دستگاه گوشی سرقتی را کشف کردند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، سرپرست پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه تاکنون تعدادی از مال‌باختگان به کلانتری دعوت شده و سارق را شناسایی کرده‌اند، افزود: متهم برای دستور قضائی به دادسرا معرفی شد و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

کد خبر 557973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha