شمار موارد روزانه عفونت جدید کرونا در جهان برای نخستین بار از ۴۰۰۰۰۰ مورد گذشته و کشورهای ارپایی به علت اوج‌گیری شیوع کرونا مجبور به اعمال محدودیت‌های جدید شده‌اند.

test

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اروپا که به طور موفقی توانسته بود موج اول شیوع کرونا را مهار کند، دوباره در هفته‌های خیر به کانون شیوع کروناویروس بدل شده  و در هفته گذشته به طور میانگین در روز ۱۴۰ هزار مورد جدید عفونت گزارش کرده است.

شمار موارد روزانه در اروپا اکنون بیش از مجموع موارد جدید در هند، برزیل و آمریکا است.

از هر ۱۰۰ مورد جدید عفونت در سراسر جهان ۳۴ مورد آن به کشورهای اروپایی مربوط است.

اروپا اکنون در هر ۹ روز یک میلیون مورد جدید عفونت گزارش می‌کند و میزان موارد گزارش شده در آن به بیش از ۶.۳ میلیون رسیده است.

کشورهای اروپایی عمده مانند بریتانیا، فرانسه، روسیه، هلند و اسپانیا در هفته‌ا اخیر تقریبا نیمی از موارد عفونت در اروپا را به خود اختصاص داده بودند.

فرانسه بالاترین میانگین هفتگی موارد روزانه را در اروپا با ۱۹۴۲۵ مورد عفونت دارد و بریتانیا، روسیه، اسپانیا و هلند در ردهای بعدی کشورهای اروپایی از لحاظ شدت شیوع قرار دارند.

چندین کشور اروپایی در حال بستن مدارس، لغو کردن جراحی‌های غیراورژانس و احضار دانشجویان رشته‌های پزشکی برای کمک به کادر درمانی هستند.

آمریکای لاتین در میان قاره‌های جهان با ۲۷ درصد کل موارد کووید-۱۹ در بدترین وضعیت قرار دارد و آسیا، آمریکای شمالی و اروپا در رده‌های بعدی قرا ردارند.

هند در ماه اکتبر (مهر) شمار کمتری از موارد کرونا نسبت به ماه پیش اعلام کرد و میزان روزانه عفونت‌ها حدود ۶۹۰۰۰ مورد بود.

در آمریکا که بزرگترین شمار عفونت‌ها و مرگ‌های ناشی از کرونا را دارد، شمار عفونت‌های جدید در حال افزایش است و بیشترین میزان بستری به علت کووید-۱۹ از اوائل ماه سپتامبر (شهریور) را دارد.

کد خبر 557960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha