هزاران نفر از مردم تایلند برای چهارمین روز پیاپی به خیابان‌های بانگوک آمدند تا در روزی که دولت خدمات حمل و نقل عمومی را تعطیل کرده بود، اعتراض خود را به نظام پادشاهی با بالا بردن سه انگشت یک دست نشان دهند.

اعتراض مردم تايلند به نظام پادشاهي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، همزمان با اوج گرفتن اعتراض‌ها، دولت به صاحبان حساب‌های کاربری در توییتر و فیس‌بوک هشدار داده است علیه فعالان ضد حکومت پادشاهی تایلند در شبکه‌های اجتماعی اقدام قانونی می‌کند. با وجود اعلام وضعیت اضطراری از روز پنجشنبه، مردم به ویژه جوانان و دانشجویان همچنان به خیابان‌ها می‌آیند و با بالا بردن سه انگشت اعتراض خود را به عملکرد نظام پادشاهی به رخ می‌کشند. آنها خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر و اصلاح اساسی در ساختار پادشاهی حکومت هستند.

چهارشنبه گذشته که خودرو حامل ملکه تایلند در صف معترضان گرفتار آمد، برخی از حاضران کوشیدند دست‌کم با آسیب زدن به خودروهای حکومتی صدای اعتراض خود را به گوش حاکمان برسانند. گفته می‌شود نیروهای امنیتی تایلند دست‌کم دو نفر را به اتهام تلاش برای آسیب رساندن به ملکه بازداشت کرده‌اند و انتظار می‌رود برای آنها احکام سنگین از جمله حبس ابد صادر شود. با اینکه در اعتراض‌های یکی دو روز گذشته پلیس از خودروهای آبپاش هم بهره برد اما روز شنبه خبری از برخورد سنگین با معترضان نبود.

حمله معترضان به خودرو حامل ملکه تایلند

کد خبر 557917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha