فرماندار کهگیلویه با اشاره به شروع آتش‌سوزی از عصر جمعه در کوه سیلم منطقه چاروسا گفت: وزش باد و صخره‌ای بودن منطقه مهار آتش را مشکل کرده است.

آتش سوزی در جنگل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا اتابک با اشاره به حضور بیش از ۴۰ نیروی مردمی و اداری در منطقه اظهارداشت: این نیروها در چند نقطه در حال مبارزه با شعله‌های آتش هستند. بخشی از آتش با تلاش بی‌وقفه نیروها، در چند نقطه مهار شده، ولی باتوجه به شیب تند کوه و وزرش باد شعله‌های آتش دوباره در حال زبانه کشیدن است. سخت‌گذر بودن کوه مهار آتش را برای نیروها مشکل کرده است.

هدایت‌الله آویزش، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه هم با اشاره به مهار آتش در چند نقطه از کوه سیلم گفت: تلاش نیروهای مردمی برای پایش منطقه همچنان ادامه دارد و برای کنترل و مهار آتش تعدادی از نیروهای منابع طبیعی لوداب شهرستان بویراحمد هم در منطقه حضور دارند. با توجه به نقطه‌ای بودن این آتش‌سوزی پیش‌بینی می‌شود تنها ۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی کوه سیلم گرفتار آتش شده باشد.

درختان بلوط، بادام، بنه و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های کوه سیلم در کهگیلویه و بویر احمد است. همچنین سطح مراتع و جنگل‌های شهرستان کهگیلویه ۳۲۶ هزار هکتار است. کوه سیلم با ارتفاع بیش از یکهزارو ۵۰۰ متر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شهر قلعه رئیسی مرکز بخش چاروسا قرار دارد.

کد خبر 557891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha