معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و رئیس کتابخانه عمومی لارستان نسبت به اقدام عجیب اعضای شورای شهر تازه‌تاسیس دهکویه در تسخیر ساختمان تنها کتابخانه این شهر انتقاد و گلایه کرد.

کتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد معتمدیان گفت: در حالی که ساختمان کتابخانه عمومی شهر دهکویه با همت و کمک های مردم منطقه و اعتبارات دولتی ساخته و آماده افتتاح بود، اعضای شورای شهر در اقدامی عجیب صاحب این پروژه شدند وآن را تبدیل به فضای اداری برای شورای شهر کردند. عملیات اجرایی  کتابخانه دهکویه از سال ۸۹ و با زیربنای حدود ۳۰۰ متر مربع آغاز و سال گذشته آماده بهره برداری شده بود.

معتمدیان خواستار بازپس گیری این ساختمان از سوی فرمانداری ویژه لارستان شد و گفت: با وجود مکاتبات فراوان و حتی مخالفت و ابراز نگرانی فرماندار این شهرستان، اما اعضای شورای شهر و شهرداری دهکویه به بهانه تازه تاسیس بودن شهر و نداشتن فضای مناسب برای اعضای شورای شهر، یک فضای فرهنگی را اینگونه تسخیر کرده اند.

رئیس کتابخانه عمومی لارستان همچنین گفت: یکی از اولویت‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی بهره‌مندی تمامی شهرها از ساختمان و فضای فیزیکی مناسب است که در استان فارس ۲۳ شهر همچنان بدون کتابخانه هستند که سه مورد آن در لارستان است. دهکویه، لطیفی و بنارویه از جمله شهرهای بدون کتابخانه در لارستان هستند.

کد خبر 557810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha