آیت‌الله طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه از مردم سوریه خداحافظی کرد.

آیت الله طباطبایی اشکذری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری آخرین نمازجمعه خود را در کسوت نماینده رهبر انقلاب در سوریه در مصلی حرم حضرت زینب (س) ایراد کرد.

او در خطبه اول نماز جمعه خود ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم، به بیان فضائل و عظمت شخصیت ایشان پرداخت و بر پیروی از سیره رفتاری پیامبر، به عنوان یک الگوی بارز اخلاق اجتماعی تاکید کرد.

وی گفت : خدمت به حضرت زینب (س) و همجواری با پهلوانان مدافع حرم که به شهادت و رستگاری رسیدند توفیق بزرگی برای من بود، ولی بنده همچنان حسرت شهادت را بر دل دارم.

آیت الله طباطبایی اشکذری در خطبه دوم نماز جمعه خود ضمن شکرگزاری از درگاه الهی برای توفیق خدمت پنج ساله خود در جایگاه نمایندگی رهبر انقلاب در کشور سوریه افزود: بنده این خدمت پنج ساله در این مکان مقدس را توفیق بزرگ الهی می دانم و این لطفی که مردم عزیز سوریه به بنده داشتند به برکت جایگاه ولایت فقیه است که در دل مردم این سرزمین جای دارد.

وی ادامه داد: در این دوره پنج ساله توفیق بزرگی که خدای متعال به من داد و آن خدمت به حضرت زینب (س) و همجواری با پهلوانان مدافع حرم که به شهادت و رستگاری رسیدند توفیق بزرگی برای من بود، ولی بنده همچنان حسرت شهادت را بر دل دارم.

آیت الله طباطبایی اشکذری به بیان خاطراتی از استقامت مثال زدنی مردم سوریه مقابل تکفیری ها پرداخت و افزود: در این پنج سال شرایط سختی را مشاهده کردم و یادم نمی‌رود که اهالی فوعه و کفریا با اینکه در محاصره سختی بودند چه طور مقاومت و استقامت و فداکاری نمودند و علی رغم گرسنگی و در محاصره بودن شدید، مجالس سید الشهداء علیه السلام را زیر بمباران تکفیری‌های تروریست برپا کردند

وی با اشاره به کشتار مردم در منطقه الراشدین سوریه، اظهار کرد: این قدر واقعه برای من دردناک بود که بیش از صد شهید که بیشتر آنها از زنان و کودکان بودند توسط تکفیری‌ها کشته شدند ولی علیرغم این سختی‌ها، این مردم مقاومت و استقامت کردند.

آیت الله طباطبایی در ادامه سخن خود ضمن عرض ارادت به حضرت زینب و حضرت رقیه (س) اظهار کرد: اگر هرگونه تقصیر و قصوری از من سر زد از درگاه الهی و این مخدرات اهل بیت و شما مردم عزیز سوریه عذرخواهی می‌کنم و خدای متعال درخواست غفران دارم.

آیت الله طباطبایی اشکذری تاکید کرد: این آخرین خطبه نماز جمعه من در کسوت نمایندگی رهبر انقلاب در سوریه خواهد بود و شما را به خدا می‌سپارم و از هفته آینده نماینده جدید رهبر انقلاب در سوریه برادرم حجت‌الاسلام والمسلمین صفار هرندی نماز جمعه را اقامه خواهد نمود و از شما مردم برای استقبال و همکاری و همراهی با نماینده جدید که از هفته آینده مسولیت خود را تحویل خواهد گرفت، دعوت می کنم.

آیت الله طباطبایی اشکذری بعد پایان نماز جمعه خود با مردم سوریه و نمازگزاران خداحافظی کرد.

کد خبر 557802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 33
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    34 78
    خوش بحال ایشان که ۵ سال درخدمت حضرت زینب س بودند التماس دعا
  • حمیدرضا IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    49 75
    خوشابه حالتان که درجوار حضرت زینب نماز خوانده و زیارت کردید التماس دعا