مشاور رئیس‌جمهوری در پیامی در حساب کاربری خود در تویئتر نوشت: فحاشی انسان را نه دانشمندتر می‌کند و نه نورانی‌تر.

جلسه هماهنگی اقتصادی دولت 22 مهر 99

به گزارش همشهری آنلاین، «حسام الدین آشنا» در واکنش به توهین‌ها به رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: فحاشی انسان را نه دانشمندتر می‌کند و نه نورانی‌تر.

در جلسه علنی صبح روز سه‌شنبه ۸ مهر ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان جلسه رای اعتماد نمایندگان به «علیرضا رزم‌حسینی» گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت «صنعت، معدن وتجارت» برخی نمایندگان که در مخالفت با رزم حسینی سخنرانی می‌کردند به رییس‌جمهوری توهین کردند.  

در همین ارتباط معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات دفتر رییس جمهوری نیز با انتقاد از سکوت رییس و چهره‌های سرشناس مجلس در برابر اهانت برخی نمایندگان به رییس جمهوری گفت: «این بدعت با اهانت به روحانی شروع شد، اما بعید نخواهد بود آن روز که ناسزاگویی از تریبون پارلمان، دامان سکوت‌کنندگان را بگیرد.»

علیرضا معزی با اشاره به سخنان برخی از نمایندگان و اهانت به رییس جمهوری در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت نوشت: «بر نورسیدگان و میان‌مایگانی که با بددهانی در جستجوی دیده‌شدن هستند، حرجی نیست اما شگفتی از رییس و چهره‌های معتبرتر مجلس است که با سکوت، به شکل‌گیری بدعت شنیع فحاشی از تربیون مجلس، مجال دادند.»

وی افزود: «این بدعت با اهانت به روحانی شروع شد، اما بعید نخواهد بود آن روز که ناسزاگویی از تریبون پارلمان، دامان سکوت‌کنندگان را بگیرد. در این روزگار تلخ و جان‌فرسای جنگ و تحریم و بیماری، حداقل در دشمنی و انتقام‌گیری، جوانمرد باشید.»

علی ربیعی سخنگوی دولت هم در این زمینه گفت: متاسفانه اصطلاحاتی شکل می گیرد که ما تاکنون این ادبیات را در ساخت سیاسی به این شکل نداشتیم، ما چنین واژگانی نداشتیم که از تریبون‌های رسمی نماینده‌ای بگوید دولت از بالا تا پایین این گونه است و اتهام بزند. اگر همین تعابیر و اهانت‌ها را درباره یک قوه دیگر بیان می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ خوشبختانه امروز عده ای با حمله به دولت تخلیه می‌شوند، اشکال ندارد و دولت این را هم به جان می‌پذیرد. البته عملکرد همه قوا جای نقد دارند ما هم قابل نقد هستیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اساساً رمز پیشرفت و پویایی ما این است که بتوانیم با نقدهای راهگشا مسائل کشور را دنبال کنیم ولی استفاده از چنین تعابیری اساسا درست نیست، اظهار کرد: اخلاق را در جامعه مساله بسیار مهمی است. ایده‌ها از همین بیانات همه ما که در ساخت حاکمیت هستیم شنیده و الگوبرداری می‌شود.

اما این اهانت‌ها و تهدیدها علیه رئیس جمهور توسط مجلسی‌ها تمامی ندارد به طوریکه مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در آخرین نمونه از این نوع ادبیات در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت:  «جناب روحانی، اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از  عزل و  مجازات شما راضی نمی شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»

کد خبر 557789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 362
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    روحانی با وعده برجام و حرکت چرخ اقتصاد مردم را فریب داد بیش از ۷ سال مملکت را به نقطه فلاکت رساند بنظرم بهتر است از امام حسین مختصری,آزادگی بیاموزد و از ملت عذرخواهی کند و اشتباهاتش را بر سر در پاستور اوح کند تا بعدی در بگیرد.
  • محمود IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    متاسفانه ساکت ماندن بزرگان و اعلام وجود بعضی با بی ادبی نتیجه ای جز هرج و مرج و قانون شکنی ندارد .منتقدی رک و بی پرده سخن بگو .
  • کلانتری IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    همتون سر و ته یه کرباسین. اگر با دستور رهبری مجلس منحل شود بهترین گزینه برای کشور است.درود بر رئیسی.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    دولتی ها چرا ناراحت میشن، کاری که شما با مردم در بورس کردید از هر جنایتی بدتره.، رجایی عشق به مردم داشت و مردم عاشقش بودند و الان هم هستند ولی شماها چی؟ جز سواستفاده از مردم.
  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    به نظر شما سزای عمل کسی یا کسانی که ارزش پول ملی یک مملکت را به یک دهم کاهش میدهند و خط قرمز رهبر فقیه در توافق با ممالک بیگانه را رد میکنند و خسارات محض به مردم و نسلهای بعد با برچیدن انرژی اتمی که برای ساختش جانهای عزیزی را داده ایم چیست ؟
  • م. شریف IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    حسن روحانی روز اول که آمد گفت صلح میکنیم مملکت آباد میشه دلار 3000 تومانی ارزون میشه. شرایط کشور رو هم میدونست شرایط دشمن رو هم میدونست با همه این شرایط حسن روحانی صلح نامه برجام رو امضا کرد آقا توجه کنین برنامه برجام دقیقا صلح نامه حسن روحانی بود که همه شرایط دشمن رو پذیرفت و نرمش کرد و کوتاه اومد ولی دشمن صلح نامه رو پاره کرد و زد زیرش حالا حسن روحانی میگه یه صلح نامه دیگه امضا میکنم براتون. امام حسن با اجبار مردم صلح نامه معاویه رو پذیرفت وقتی معاویه زد زیرش امام شروع کرد به رسوا کردن معاویه و به مردم چهره معاویه رو معرفی کرد تا عبرت بگیرند حسن روحانی صلح نامه برجام رو پذیرفت خب درست این بود وقتی دشمن اون رو پاره کرد و تحریمدها رو لغو نکرد درس عبرت بگیره و به مردم بگه دیدید دشمن قابل اعتماد نیست حالا تنها راه مقاومت و تلاش برای خودکفایی هست اما چه کرد؟
  • احمد. IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    ای کاش ایرانی نبودم.اینهم نماینده انقلابی.حیف عمرم که برای این قشر از بین رفت
  • کریم IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    ناسزا و تهدید خیلی کار پلیدیه واقعا یک نماینده نباید اینگونه حرف بزنه حتما باید تذکر بگیره یا نمایندگیش باطل بشه