شرکت فوجی فیلم روز جمعه ۲۵ مهر اعلام کرد که شرکت های وابسته به آن برای عرضه داروی ضدویروسی فاویپیراویر (با نام تجاری آویگان) برای درمان بیماری کووید-۱۹ از دولت ژاپن درخواست مجوز کرده‌اند.

فاویپراویر - آویگان

به گزارش همشهری‌آنلاین خبرگزاری کیودو اعلام کرد؛ شرکت شیمیایی فوجی فیلم تویاما پس از کارآزمایی‌های بالینی مرحله نهایی نشان داد این دارو زمان بهبودی بیماران مبتلا به اشکال خفیف کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد، از وزارت بهداشت ژاپن درخواست مجوز کرد.

داروی آویگان که نام تجاری داروی فاویپراویر است و پیش از این به عنوان داروی آنفلوانزا مجوز گرفته، سومین داروی کووید – ۱۹ در ژاپن پس از داروی ضد ویروس رمدسیویر ساخته شرکت گیلیاد ساینس آمریکا و دگزامتازون خواهد بود.

فوجی فیلم براساس بررسی داده های به دست آمده در آزمایش بالینی ۱۵۶ بیمار بدون نشانه های شدید کووید – ۱۹، دریافت که مدت درمان کسانی که آویگان را دریافت کرده اند، ۱۱.۹ روز طول کشیده، در حالی که این مدت برای دیگر بیماران ۱۴.۷ روز بوده است.

از جمله اثرات جانبی احتمالی این دارو  بدتر شدن کارکرد کبد است، اما فوجی‌فیلم گفت هیچ عارضه جانبی جدید در کارآزمایی‌های بالینی شناسایی نشده است.

آویگان قبلا در ژاپن به عنوان داروی برای درمان آنفلوآنزا مجوز گرفته بود و دولت این کشور برای رویارویی با همه گیری احتمالی بیماری آنفلوانزا آن را ذخیره‌سازی کرده بود.

کد خبر 557706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha