معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تاکنون ۳۰ کیلومتر از مسیر راه آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شده و این مقدار تا پایان سال جاری به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

ریل گذاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد قلندری در بازدید از پروژه های زیرساختی استان افزود:  تمامی قطعات و کارگاه های پروژه راه آهن فعال بوده و تلاش بر این است تا این طرح بزرگ در دولت دوازدهم به بهره برداری رسیده و در خدمت مردم استان قرار گیرد.

وی با بیان این که زیرسازی پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، اظهار کرد: کل پروژه  نیز اعم از زیرسازی و ریل‌گذاری نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قلندری  همچنین با اشاره به اجرای پروژه باند دوم جاده اردبیل- سرچم بیان کرد: عملیات ۴۵ کیلومتر اول مسیر سرچم در چند روز آینده و از محل ماده ۵۶ سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز می‌شود.

قلندری اضافه کرد: با اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان، ۳۵ کیلومتر انجامی از سوی راه و شهرسازی استان حداکثر تا خرداد ماه سال بعد بهره برداری و ۶۰ کیلومتر انجامی توسط شرکت ساخت نیز در دو قطعه در یک برنامه دوساله به اتمام خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین گفت: عملیات تونل دوم حیران در جاده نمین - آستارا نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان تیر سال بعد به اتمام می‌رسد.

او  افزود: نقشه‌های نهایی پروژه به پیمانکار ابلاغ و تاکید شده تا پیمانکار نسبت به افزایش ماشین آلات و جبهه کاری اقدام و برنامه زمانبندیِ اتمام، تا پایان تیر سال بعد توسط مشاور پروژه جهت ارزیابی پیشرفت ارائه شود.

در این بازدید صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر، سرعین و نمین در مجلس نیز حضور داشت.

کد خبر 557516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha