عضو فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس جزئیات سفر اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس به مشهد به همراه اعضای خانواده را تشریح کرد.

غلامرضا منتظری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا در خصوص بازدید اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی جهادی از پروژه‌های حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: یکی از اهداف فراکسیون محرومیت‌زدایی، حضور در مناطق محروم و بررسی مشکلات و چاره‌جویی برای حل مشکلات است.

این عضو فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس افزود: بنابراین برنامه‌هایی را در چابهار و اهواز داشتند؛ یکی از مناطق پر آسیب ما حاشیه‌های شهر مشهد است که بالغ بر یک میلیون نفر حاشیه‌نشین دارد، بر همین‌ اساس سفری به این مناطق شکل گرفت و از بعضی مناطق بازدید شد؛ به دستور مقام معظم رهبری قرارگاه شهید برونسی شکل گرفته که به صورت ویژه وضعیت را رصد کند و به دنبال ارائه راهکار با استفاده از خرد جمعی و چهره‌های توانمند علمی و تخصصی سراسر کشور باشند.

منتظری بیان کرد: اولین ثمره این سفر این بود که تصویر روشنی نسبت به گذشته از عمق مسائل و مشکلات پیدا کردیم و تبادل تجربه‌ای بین نمایندگان و قرارگاه شکل گرفت؛ همچنین با توجه به جمعیت زیاد نوجوانان و جوانان در آن مناطق، مجموعه ۵ هکتاری که موجود بود، با توافق شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی ایجاد شد و به لطف خدا به پارکی اختصاص پیدا کرد که من برق شادی را در نگاه مردم محروم آن منطقه می‌دیدم.

وی گفت: بازدیدی از یکی از ورزشگاه‌های آنجا داشتیم که آقای خداداد عزیزی در آن مجموعه ورزشی رشد کرده بود؛‌ همچنین دیداری با آیت‌الله علم الهدی و حجت‌الاسلام مروی داشتیم و برنامه‌های خود را برای افق آینده مناطق حاشیه‌ای مطرح کردیم و بنا شد مجمع نمایندگان این مسائل را بیش از گذشته پیگیری کنند. 

منتظری اضافه کرد: جمع‌بندی این شد که جلسه‌ای در تهران با حضور متولیان و وزرای مرتبط و استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد تشکیل شود؛ گزارش مثبتی نیز فرمانده سپاه استان خراسان رضوی به عنوان مسئول قرارگاه شهید برونسی داشتند که اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌های فرهنگی، اشتغالزایی، اقتصادی و اجتماعی انجام شده بود اما چاله‌ها عمیق است و باید کار جدی‌تری شکل بگیرد، امیدوارم به زودی در نشستی که در تهران برگزار می‌شود، گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس اظهار کرد: بناست که در سایر استان‌ها نیز این حرکت ادامه پیدا کند، نگاه فراکسیون، نگاه جزیره‌ای نیست بلکه نگاه به کل کشور است که بتوانیم ظرفیت‌ها و توانایی‌ها را به کار بگیریم تا در حد توان غبار محرومیت را از سیمای استان‌ها کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه از آنجایی که شهرداری مشهد محور اصلی این مباحث است، میزبان اصلی ما، شهرداری مشهد بود درباره حضور اعضای خانواده نمایندگان حاضر در این سفر و اختصاص امکانات به آنان گفت: وقتی با ما از طرف فراکسیون تماس گرفته شد، اعلام کردند که شما به اتفاق دو نفر از اعضای خانواده به مشهد بیایید، شما اگر جای من باشید در ایام زیارتی امام رضا(ع)، سوال می‌کنید که چرا اعضای خانواده باید در این سفر همراه ما باشند؟

منتظری ادامه داد: هیچ یک از نمایندگان نه حق‌الزحمه و نه حق مأموریت و نه هدیه‌ای دریافت نکردند و این سفر یک کار کاملاً داوطلبانه بود؛ ضمن اینکه این سفر، تنها سفری بود که با خانواده همراه بوده است؛ بنابراین مشخص است که اعضای فراکسیون به دنبال این نیستند که با خانواده سفر کنند.

این عضو فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس افزود: چون شهرداری مشهد امکاناتی برای اسکان و پذیرایی دارد و نیاز نیست هزینه‌ای پرداخت کند و قصد داشت از ظرفیت فکری برای کار مقدسی که پیش رو دارد، استفاده کند، این سفر انجام شد.

وی بیان کرد: این اصل قضیه بوده و موضوع خاصی نبوده است، نه اعضای فراکسیون سفر تجملاتی داشتند و نه شهرداری به دنبال بریز و بپاش بود. شهرداری قصد داشت با امکانات رفاهی که در اختیار داشت، احترامی به مجموعه گذاشته شود. بنابراین هیچ یک از اعضا پیشنهاددهنده این نبودند که به همراه خانواده به این سفر برویم، به دلیل شرایط خاص زیارتی قصد احترام به مجموعه را داشتند.

منتظری در پایان گفت: افرادی هم که در این سفر حاضر شدند، به لطف الهی اشخاصی نیستد که نیازمند این مجموعه‌ها باشند؛ اگر نقد علمی باشد، ما پذیرا هستیم اما این شیوه از نظر اخلاقی شیوه خوبی نیست و برای مردم ذهنیت ایجاد می‌کند.

کد خبر 557446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    16 2
    پس لطفا قانون تصویب بفرمایید در همه سازمانها و شرکتها سفرهای کاری به اتفاق خانواده مجاز و مباح است.