ششمین کنفرانس بین‌المللی رتبه‌بندی گرین متریک دانشگاه‌های دنیا (UI Green Metric World University Ranking) از چهارشنبه (۲۳ مهر) به مدت دو روز به صورت مجازی در دانشگاه زنجان گشایش یافت.

دانشگاه زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان روز چهارشنبه گفت: در سال ۲۰۱۶ از سوی کمیته مدیریت شبکه رتبه بندی دانشگاه‌های دنیا، برنامه ریزی شد که این کارگاه بین المللی در دانشگاه زنجان برگزار شود.

علی سپهری با بیان این که این رویداد بین المللی در سال ۲۰۲۰ موضوع ”مسئولیت دانشگاه­‌ها در قبال آرمان های توسعه پایدار و چالش های پیچیده دنیا” را برای خود برگزیده است، افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا، این کنفرانس بین المللی به صورت مجازی در روزهای ۲۳ و ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۹ (۱۴ و ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰) با مشارکت دانشگاه اندونزی و شبکه گرین متریک به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می شود.

وی با بیان این که یکی از رسالت‌های نوین دانشگاه‌ها نقش آفرینی آن‌ها در توسعه پایدار در سطوح ملی و بین‌المللی است، اظهار داشت: در این زمینه از دانشگاه‌ها این انتظار وجود دارد که نه تنها بخش های مختلف درون دانشگاهی مربوط به محیط زیست را به صورت پایدار مدیریت کنند، بلکه به واسطه پژوهش، آموزش، توسعه نوآوری‌ها و ارائه راهبردها از ابعاد زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی، نقش بسزایی در جامعه محلی، ملی و بین‌المللی ایفا کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان با اشاره به این که دانشگاه اندونزی (UI) از سال ۲۰۱۰ رتبه بندی دانشگاه‌های جهان را به منظور سنجش تلاش‌ها برای توسعه پایدار  بنیان نهاد که به نام UI GreenMetric World University Rankings  نامیده شد، گفت: شرکت دانشگاه ها در این رتبه بندی از ۹۵ دانشگاه از ۳۵ کشور در سال ۲۰۱۰ به ۷۸۰ دانشگاه از ۸۵ کشور دنیا در سال ۲۰۱۹ رسید.

وی افزود: دانشگاه زنجان به عنوان اولین دانشگاه از ایران، در سال ۲۰۱۲ در این رتبه بندی شرکت کرد و هم اکنون دارای رتبه ۴۸ در دنیا و رتبه اول در ایران (بین ۲۲ دانشگاه ایرانی شرکت کننده) است.

سپهری گفت: همچنین دانشگاه زنجان به عنوان عضو هیات مدیره و مرجع ملی این شبکه انتخاب شده است.

وی اظها رداشت: براساس تصمیم مجمع عمومی مدیریت شبکه رتبه بندی دانشگاه های دنیا در زمینه گرین متریک که در سال ۲۰۱۶ در کشور اندونزی برگزار شد، میزبانی این کنفرانس بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ به دانشگاه زنجان به عنوان نماینده کشور ایران واگذار شد.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: حدود ۳۰۰  نفر از روسا، معاونان یا نمایندگان بیش از ۱۰۰ دانشگاه دنیا از ۴۰ کشور در این کنفرانس ثبت نام کردند و حدود ۱۰۰ مقاله به صورت شفاهی و پوستر در آن ارائه می شود.

کد خبر 557416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha