چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: کلیه عرصه‌های ملی و منابع طبیعی تا سال ۱۴۰۰ سنددار می‌شود.

عرصه های طبیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شهامت هدایت ۲۳ مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: برای تثبیت حاکمیت دولت و در راستای رفع موانع و مشکلات و حل اختلافات با منابع طبیعی و مردم در عرصه‌های منابع طبیعی، سنددار شدن عرصه‌های منابع طبیعی با جدیت دنبال شد و بدین منظور منابع طبیعی با کمک دستگاه قضایی و اداره کل ثبت استان به جد این امر را شروع کرده که در مرحله کاداستر است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: این اداره کل با همکاری  اداره کل ثبت استان به تمامی شهرستان ها مراجعه کرده و اخیرا هم در شهرستان خلخال و مشگین‌شهر با حضور کارشناسان ثبت و رئیس ثبت شهرستان جلسات مشترک برگزار شد تا کلیه موانع و مشکلات در راستای سنددار شدن اراضی و منابع حل شود.

وی با بیان این که ثبت منابع ملی تا این مرحله پیشرفت خوبی داشته است، اضافه کرد: در مرحله اول اراضی شش دانگ ملی در اولویت هستند و همچنین اراضی که مطابق ماده ۵۴ رفع تداخل به رسمیت شناخته شده، در حال حاضر سنددار می‌شود.

به گفته هدایت اخیرا سنددار شدن کوه سبلان آغاز شده و شهرستان‌های سرعین، نیر و مشگین‌شهر که در دامنه سبلان قرار گرفته‌اند تمام مراحل ثبت را به اتمام رسانده‌اند و در مرحله اخذ سند قرار دارند.

وی ادامه داد: قله سبلان با ۷۰۰ هکتار مساحت سنددار شدکه شامل هفت ییلاق است که سند آن رسما صادر شده  و به محض سنددار شدن دامنه‌های آن در یک مراسم از سند قله سبلان با حضور رئیس دادگستری و رئیس ثبت استان رونمایی خواهد شد.

 هدایت یادآور شد: تا ۲۰ روز آینده تمامی ییلاقات  نیز سنددار خواهند شد که این امر منجر به جلوگیری از تعدی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی شده و به نوعی حالتی حفاظتی از منابع طبیعی استان خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: این روند در شهرستان ها نیز ادامه دارد و در منطقه بز قوش خلخال و در قشلاقات نیز مراحل ثبت انجام شده و به زودی در دو شهرستان جشن انفال گرفته خواهد شد.

کد خبر 557377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha