فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی ۱۴ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان کوهرنگ تخریب شد.

تخریب ویلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف باقری با اشاره به تخریب ۱۴ بنای غیر مجاز از ابتدای مهرماه تاکنون در شهرستان کوهرنگ، اظهار داشت: اوایل هفته جاری، ۸ مورد حکم قطعی قضایی و قلع و قمع به مساحت ۷۰۱ مترمربع و پیش از این نیز ۶  فقره دیگر از احکام قطعی قضایی و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در ۲ بخش مرکزی و صمصامی شهرستان کوهرنگ به مساحت ۶۷۹ مترمربع با حضور نمایندگان دادگستری، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی اجرا شد.

وی افزود: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ در ادامه اقدامات بازدارنده خود، از ساخت و سازهای غیرمجاز علیه تعدادی از متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی این شهرستان در مرجع قضایی طرح شکایت کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده و همکاری مسوولان شهرستانی، احکام قضایی آنها صادر و اجرا شد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی جرم تلقی می‌شود، افزود: قانونگذار برای افراد خاطی مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته است؛ از همین‌رو باید قبل از اقدام به هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مجوزهای لازم و قانونی از سازمان جهادکشاورزی گرفته شود و در غیر این صورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی، اقدام به تخریب طرح‌های احداثی بدون مجوز می‌شود.

باقری خاطر نشان کرد: با آن دسته افراد سودجو که نسبت به خرید و فروش اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی اقدام کنند، توسط مسئولان مربوطه با قاطعیت برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: گشت‌های یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به‌صورت مستمر و جدی بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی با متخلفان انجام می‌شود.

کد خبر 557375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha