پخش سریال «نجلا» از شبکه سه واکنش انتقادی مردم آبادان را بابت نسبت دادن برخی رفتارهای نامناسب و نوع گویش محلی در پی داشته است.

نجلا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عده‌ای از مردم آبادان در استان خوزستان با انتقاد از نوع نگاه در ساخت مجموعه تلویزیونی نجلا اظهار داشتند: در این سریال تلویزیونی با نمایش برخی رفتارهای خلاف واقع به نوعی به فرهنگ مردم این خطه بی‌احترامی شده است.

حسین پوراحمدی از شهروندان آبادانی گفت: نوع رفتار و لهجه به کار رفته در مجموعه تلویزیونی نجلا هیچ شباهتی با فرهنگ و رفتار مردم آبادان ندارد و همه این رفتارها غیرواقعی است. نوع نگاه و تصویر برخی کارگردانان و تولیدکنندگان در بسیاری از  فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی از مردم آبادان واقعی نیست به طوریکه در برخی فیلم‌ها نقش افراد خلافکار و سیاه چهره به مردم آبادان نسبت داده می‌شود این درحالی است که رنگ چهره در بین آبادان متنوع است.

سارا عبداللهی یکی دیگر از مردم آبادان با انتقاد از اینکه نقش خلافکار در سریال نجلا به یک آبادانی داده‌ شده است گفت: لهجه بکار رفته در این فیلم هیچ شباهتی به لهجه مردم آبادان ندارد. اولین رادیو و تلویزیون کشور در آبادان راه‌اندازی شده است، آبادان معروف به شهر اولین‌هاست و سرآغاز بسیاری از فعالیت‌های هنری؛ سینمایی؛ تلویزیونی و بسیاری فعالیت‌های هنری و فرهنگی از آبادان بوده است لذا مسئولان مربوطه باید در ساخت فیلم و سریال به این موضوع توجه کنند.

بر اساس این گزارش، جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه آبادان نیز با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به ضعف پژوهشی در تولید سریال تلویزیونی نجلا اعلام داشتند.

جلیل مختار یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اخیرا با انتقاد از نوع نگاه سازندگان سریال نجلا به فرهنگ مردم آبادان ضمن در خواست توقف پخش این سریال گفت: رسانه ملی باید به گونه‌ای برنامه‌سازی کند که نتایج آنها به انسجام ملی و معرفی صحیح فرهنگ اقوام مختلف در کشور منتهی شود نه اینکه باعث اختلاف‌افکنی در سطح جامعه شوند. در سریال نجلا رفتارهای نامطلوبی به مردم آبادان نسبت داده‌ می‌شود به گونه‌ای که باعث ایجاد انزجار عموم نسبت به این منطقه و فرهنگ حاکم بر آن می‌شود و این در حالی است که تمام روایات از نوع برخوردها و رفتار افراد در این سریال ساختگی است و همین امر باعث عصبانیت مردم آبادان شده است.

مجموعه داستانی نجلا که در ۱۵  قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه شده هرشب ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه به روی آنتن شبکه ۳ می‌رود. حسام منظور، سارا رسول‌زاده، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، جواد پور زند، علی غابشی، مرتضی شاه کرم، وحید نفر، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشانی، محسن سلیمانی، سجاد دیرمینا، ابراهیم گله دار زاده از بازیگران اصلی مجموعه داستانی نجلا هستند.

کد خبر 557291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha