مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

رئیس پلیس‌راه استان همدان گفت: ۵۳ درصد از سوانح فوتی این استان در مسیرهای فرعی و روستایی رخ می‌دهد و این آمار نگران‌کننده است.

تصادف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی چهارشنبه ۲۳ مهر اظهار کرد: به دنبال شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌ها شاهد روند نزولی سوانح در مسیرهای اصلی و شریانی بودیم اما میزان سوانح در مسیرهای فرعی و روستایی افزایش یافت. هرچند شیوع کرونا موجب کاهش مسافرت‌های بین استانی شد اما تأثیری در تردد افراد بومی در مسیرهای روستایی و فرعی نگذاشت. در حال حاضر بیش از نیمی از سوانح فوتی استان در مسیرهای فرعی و روستایی رخ می‌دهد که عمده علت آن نداشتن مهارت رانندگی، نبستن کمربند ایمنی، تردد با سرعت غیرمجاز و استفاده نکردن از کلاه ایمنی موتورسواران است.

رئیس پلیس‌راه استان همدان اضافه کرد: شب گذشته یک دستگاه سواری پراید و پژو در مسیر فرعی روستای طاعون آباد به قهاوند همدان به‌صورت رخ‌به‌رخ برخورد کردند که این سانحه یک کشته و چهار مجروح بر جا گذاشت. جاده فامنین - طاعون آباد - قهاوند از محورهای کم تردد به شمار می‌رود اما یکی از پرحادثه‌ترین مسیرهای فرعی استان است به‌گونه‌ای که هرساله بین ۱۰ تا ۱۵ نفر در این جاده جان خود را از دست می‌دهند.

وی بیان کرد: با توجه به فراوانی مسیرهای فرعی و روستایی و محدودیت نیرو نمی‌توان در این محورها از توان نیروی پلیس استفاده کرد البته تیم‌های گشتی مواقعی اقدام به گشت زنی در این مسیرها می‌کنند. با توجه به سانحه خیز بودن برخی از مسیرهای فرعی و روستایی به علت پیچ غیراستاندارد و وجود پرتگاه و نبود شانه خاکی از دهیاران و شورای روستاها درخواست می‌شود این نقاط حادثه‌خیز را به نزدیک‌ترین پاسگاه معرفی کرده تا اسامی این نقاط در اختیار راهداری برای اصلاح و ایمن‌سازی قرار گیرد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی همدان ۲۱۴ تن شامل ۱۶۵ مرد و ۴۹ زن در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری این استان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال جان باختند.

کد خبر 557280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha