پس از گذراندن حاشیه ­ها، سریال آقازده همچنان در حال پر کردن پازلی است که کناره های آن چیده شده است. در قسمت اول آزاد شدن راضیه از زندان نشان داده شد و در قسمت شانزدهم این صحنه دوباره تکرار می­شود. به نحوی که مخاطب فکر می­کند داستان با دوره کردن گذشته به نقطه ی آغاز رسیده و سریال به صحنه­ای که راضیه سوار ماشین تینا می­شود برگشته است، اما در ادامه..

سریال آقازاده.png

آقازاده

 پس از گذراندن حاشیه ­ها، سریال آقازده همچنان در حال پر کردن پازلی است که کناره­های آن چیده شده است. در قسمت اول آزاد شدن راضیه از زندان نشان داده شد و در قسمت شانزدهم این صحنه دوباره تکرار می­شود. به نحوی که مخاطب فکر می­کند داستان با دوره کردن گذشته به نقطه ی آغاز رسیده و سریال به صحنه­ای که راضیه سوار ماشین تینا می­شود برگشته است، اما در ادامه می فهمد صحنه­ ها تشابه دارند یا قسمت اول خیال بوده یا هنوز سوال و جواب­هایی مثل رازهای پوشیده باقی مانده است.

 همچنین سوالاتی وجود دارد که خود بیننده منتظر است به آن­ها پاسخ داده شود. از جمله نقش نوذر که تا مدتی با راضیه همراه شد و در قسمت­های اخیر نامی از او برده نمی­شود. بعید است بی دلیل حضور داشته باشد. یا برای مثال علت آشنایی سارا با راضیه معمایی دیگر است. این آشنایی به نظر یک اتفاق سینمایی می­آید. گویا این آشنایی برای کامل و زیبا کردن فیلمنامه لازم است. از منظری در ابتدا سارا یک واسطه از طرف نیما بود اما کمک­های سارا به راضیه با این نظر تضاد دارد. نقش سارا هر بار ذهن مخاطب را برای کشف اسرار تشنه­تر می­کند در نتیجه برای کشش موثر است.

در مفهوم کلی ­تر نیز افتادن پرونده­ی یک مفسد اقتصادی به دست کارشناسی که هم­پای کودکی اش است، غیر معمولی می­باشد و این ویژگی از آن دست اتفاقات رایج فیلم سازی است. البته بدیهی است که پیچیدگی ها سریال را جالب توجه می-کند. حامد و نیما در کنار یک شناخت از گذشته شعبده بازی­هایشان را، به اصطلاح خودِ فیلم، رقم می­زنند.

 از نظر سیاسی دانلود سریال آقازاده سریالی است که اتفاقات واقعی دستگاه دولت را به کار می­برد. هر چه می­گذرد شباهت­هایی گاه بزرگ و گاه ریزبینانه بین اخبار معاصر و قصه دیده میشود. مثل طعنه­ به زمین­های لواسان که خبرساز شد. لیکن با توجه به تفاوت­هایی که در کنار این شباهت­ها وجود دارد، هیچ­ کدام از شخصیت­ها در حقیقت نماد فرد خاصی نیستند. صرفاً بخشی از حاشیه­های افراد مختلف در وجود شخصیت ها گنجانده شده است.

 این فضای سیاسی بی پروا ممکن است در ابتدا تماشاگر را آشفته کند. چرا که پشت پرده ی فسادهای اقتصادی برای هیچ کس دوست داشتنی نیست. اما حس آزادی بیان و انتقاد از فضایی که پشت پرده­­اش هرچه باشد نتایج مخرب آن در سطح جامعه آشکاراست، می­تواند آشفتگی را کم کند. مردم آن­چه با گوش خود درباره­ی واقعیت شنیده­اند در سریال آقازاده با چشم خود به شکل داستان می­بینند. هر چند در کنار این تفاسیر با کمی تیزبینی، مقایسه­ی تیزرها، آن­چه خواهید دید و ویدیوهای موجود در فضای مجازی می­توان تشخیص داد سانسورهایی اعمال می­شود.

 علاوه بر مباحث بالا، عاشقانه­ی جاری در آقازاده نیز دیدن دارد. شخصیت حامد هم­چنان شرمی که باعث شد یک نگاه راضیه دلش را ببرد و برای آش خوردن صیغه بخواند و ... را نشان می­دهد. بعد از گذشت این همه وقت حامد با گفتن دوستت دارم به راضیه سرخ می­شود. این کاراکتر مثبت در دنیای امروز به راستی نادر است. هر چند پسری به فاسدی و گستاخی نیما هم فراوان یافت نمی­شود و همین دو قطب هستند که می توانند یک سریال را بدون عادی شدن پیش ببرند.

شخصیت راضیه در مواقعی که به اندازه کافی به حامد اطلاعت نمی­دهد کفر بیننده را در می­آورد اما در کل بازیگر این نقش یعنی پردیس پورعابدینی توانسته رضایت عده ی زیادی از مخاطبان را جلب کند.

 یکی از نقدهایی که به این سریال وارد می شود آرایش­های زیاد و مصنوعی بازیگران به خصوص راضیه و شریفه خانم، یعنی مادر حامد است. راضیه حتی در زمان زیارت و نماز آرایش محسوسی داشت. در قسمت­های زندان نه تنها این موضوع حل شده و دیگر خبری از آرایش مصنوعی نیست بلکه با گریم­های دوره­ی کبودی، چهره قابل باور و طبیعی از آب درآمده است.

 از لحاظ نوع تدوین و زمان بندیِ روایت، پل زدن به گذشته خیلی کمتر شده و سریال در یک زمان ثابت پیش می­رود. درست است که در همین زمان حال بدون نیاز به شلوغ کردن ماجرا، به اندازه­ی کافی اتفاقات نو می­افتد اما صحنه­های اسلوموشن به سمت تکراری شدن می­روند.

 در مجموع بین سریال­های در حال پخش آقازاده جایگاه خوبی دارد. به جز حاشیه­هایی که برای هر بحث جنجالی قابل پیش بینی است، بیشتر بینندگان راضی هستند. هم داستانی سرگرم کننده می­بینند هم دیدگاه سیاسی-اجتماعی آن­ها وسیع می­شود.

پخش سریال قورباغه در پلتفرم نتفلیکس

دانلود سریال قورباغه آپ تی وی

این اولین باری نیست که یک سریال ایرانی مذاکراتی را با سرویس معروف پخش آنلاین Netflix داشته؛ چندی پیش نیز خبری در مورد سریال آپاندیس منتشر شد که نشان می‌داد عوامل این مجموعه نیز مذاکراتی را با Netflix داشته‌اند. اما این مذاکرات به نتیجه نرسیدند.

در خصوص سریال قورباغه هم این طور که شایع شده با شبکه نتفلیکس مذاکراتی صورت گرفته که باید منتظر بمانیم و ببینیم چه می‌شود. روشن است که اگر شبکه نمایش خانگی بتواند با سرمایه بخش خصوصی در خارج از ایران فعالیت کند و برای کشور ارز آوری داشته باشد، اتفاق بسیار خوب و مهمی در این حوزه واقع می‌شود. شاید علاوه بر شیوع کرونا یکی دیگر از عواملی که در تعویق پخش این سریال نقش داشته همین مذاکرات باشد.

موسیقی متن سریال

موسیقی متن این سریال به گفته برخی از کاربران بسیار شبیه به موسیقی متن سریال سریال دارک می باشد.

داستان سریال

هنوز اطلاعات زیادی درباره داستان دانلود سریال قورباغه منتشر نشده اما آنطور که در تریلر و تصاویر منتشر شده از این سریال می‌بینیم، گویا باید منتظر سریالی هیجان‌انگیز و اکشن و ترسناک و جنایی باشیم که حتی رگه هایی از فانتزی نیز دارد. داستان قورباغه در مناطق پایین شهر اتفاق افتاده می‌توان حدس زد که قورباغه احتمالا موضوعاتی مرتبط با مواد مخدر و فروش آن دارد.

آنطور که توسط عوامل سریال گفته شده داستان این سریال به مشکلات جامعه و تأثیرات آن بر روی فرد می‌پردازد. لازم به ذکر است که سازندگان این سریال یک خلاصه داستان برای این سریال منتشر کرده اند که با مقایسه آن با تریلر منتشر شده روشن می شود ه دقیقا همان متن دیالوگی است که صابر ابر در هنگام مرگ بیان کرد یعنی:

«من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همهٔ این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.» که این هم کمکی به لو رفتن داستان نمی کند و حتی می توان گفت موضوع را پیچیده و سخت تر کرده است.

دانلود فیلم خارجی آپ تی وی

دانلود فیلم

برای دیدن به روز ترین فیلم های هالیوود و بالیود به صورت سانسور شده دانلود فیلم خارجی به رسانه اینترنتی آپ تی که داراه مجوز رسمی از سازمان صوت و تصویر فراگیر ( ساترا ) می باشد مراجعه کنید

کد خبر 557277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha