مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

فرماندار همدان از کاهش ۶۰ درصدی حق کمیسیون مشاوران املاک در این شهر خبر داد.

اجاره

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین افشاری گفت: بنگاه‌های معاملات ملکی باید بر اساس مقررات جدید عمل و به قانون تمکین کنند. طرح ساماندهی مشاوران املاک در چهار محور مصوب و ابلاغ شده، هرچند برخی واحدهای صنفی مقاومت می‌کنند اما این تغییر و تحول‌ها باقدرت در حال اجراست. مبلغ کمیسیون مشاوران املاک موجب نارضایتی و گله‌مندی طرفین معامله بود که مورد رسیدگی قرار گرفت و کاهش محسوسی یافت.

فرماندار همدان همچنین از کاهش ۵۰ درصدی کمیسیون اجاره‌بها خبر داد و افزود: پیش‌ازاین یک‌چهارم مبلغ اجاره ماهیانه به‌عنوان حق کمیسیون از موجر و مستأجر دریافت می‌شد که به یک‌هشتم کاهش یافت. بنگاه‌های معاملات ملکی در مسیر محورهای اصلی شهر با دستور دادستان جمع‌آوری شدند و موظف به استقرار در بافت‌های داخلی شهر و محدوده روستاها هستند. به این منظور ۱۲ واحد مشاور املاک که از این دستور سرپیچی می‌کردند با حکم قضایی تعطیل شدند.

وی یادآور شد: مشاوران املاک برای معامله سندهای عادی مکلف هستند از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اوقاف و شهرداری استعلام بگیرند تا تخلفی در این زمینه انجام نشود. معامله با سندهای دفترچه‌ای قدیمی ممنوع و اسناد تک‌برگی ملاک عمل است.

کد خبر 557236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha