منتخب اول مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان به اقدام شورای اسلامی شهر شیراز برای نامیدن یک گذر به نام محمدرضا شجریان واکنش نشان داد.

علیرضا پاک‌فطرت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا پاک‌فطرت در نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به فرماندار شهرستان و رئیس شورای شهر شیراز، خواستار لغو نامگذاری گذر حافظ به نام محمدرضا شجریان شد.

در متن نامه شهردار سابق شیراز آمده است: گویا شورای اسلامی شهر شیراز در مصوبه اخیر خود به نامگذاری خیابان روبروی آرامگاه حافظیه موسوم به گذرحافظیه (محورحافظیه) به نام استاد شجریان اقدام کرده که این مساله موجب انتقاد و اعتراض عده کثیری از مردم این کلانشهر شده است.

با احترام به ساحت هنر ایرانی- اسلامی و ارزش نهادن به مقام هنرمندان شاخص ایران و با توجه به تقاضای مکرر شهروندان شیرازی، پیشنهاد می‌شود از آنجاکه خیابان مذکور یک گذر ملی با شهرتی جهانی بوده و از سال‌ها قبل در مجاورت مردم و گردشگران نیز به همین نام شناخته شده، از این به بعد نیز به همین نام (گذرحافظ) شناخته و ماندگاربماند.

شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه ۲۰ مهر در آخرین جلسه علنی، تغییر نام بخشی از یک خیابان در محدوده مقابل آرامگاه حافظ را به نام گذر شجریان نام‌گذاری کرد. این موضوع نقد و نظرهای مختلفی را از سوی برخی صاحبنظران و شهروندان به دنبال داشته که برخی منتقدان با محل در نظر گرفته شده مخالفت کرده‌اند.

محدوده مورد نظر شورای اسلامی شهر شیراز، حد فاصل ۲ چهارراه حافظیه و ادبیات قرار دارد که زمانی به نام گذر حافظ و مدتی به نام گذر هنر، معرفی شده بود و اکنون و براساس تصویب شورا قرار است به نام گذر شجریان نامگذاری شود.

کد خبر 557217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha