گروهی از ایرانیان با ایجاد کارزار جمع‌آوری امضا خواهان «درج نام و زندگینامه استاد محمدرضا شجریان در کتاب‌های درسی مدارس» شده‌اند.

محمدرضا شجریان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، به اعتقاد درخواست دهندگان ورود نام و زندگینامه شجریان به کتاب‌های درسی باعث آشنایی آیندگان با اهمیت این هنرمند بزرگ و نامی ایران خواهد شد.

درگذشت محمدرضا شجریان، استاد پرآوازه موسیقی ایران با واکنش بسیاری از دوستداران موسیقی و فرهنگ و هنر کشور مواجه شد. به اعتقاد بسیاری او یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان موسیقی در قرن اخیر بود که سبک نوین و منحصر به فردی در آوازخوانی ابداع کرد.

بر همین اساس در فضای مجازی کارزاری راه‌اندازی شده که خواهان درج نام و زندگینامه شجریان در کتب درسی است. امضاکنندگان این کمپین که تا لحظه تنظیم خبر تعدادشان  به بیش از شش هزار نفر رسیده از وزارت آموزش و پرورش خواسته‌اند با توجه به تاثیر این استاد موسیقی در فرهنگ و هنر ایران زندگینامه او در کتاب‌های آموزشی مانند تاریخ موسیقی و تاریخ ادبیات درج شود.

به اعتقاد آنها ورود نام و زندگینامه شجریان به کتاب‌های درسی باعث آشنایی آیندگان با اهمیت این هنرمند نامی ایران خواهد شد.

این کارزار روز ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و ۱۷ آذر ۹۹ پایان می‌گیرد و تا این تاریخ امکان امضای آن فراهم است.

محمدرضا شجریان، استاد بزرگ آواز ایران روز ۱۷ مهر امسال پس از ۴ سال تحمل بیماری و سرطان در بیمارستان جم تهران درگذشت. پیکر این هنرمند ارزشمند در شهر توس و نزدیک آرامگاه حکیم فردوسی به خاک سپرده شد.

کد خبر 557093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha