ما برخی از این موارد را در این مقاله ذکر کرده ایم تا شما خریدی مطمئن را تجربه کنید.

image-20201013113703-1.jpeg

خرید گیتار الکتریک

 از همان ابتدا، ساز ها و چوب ها تعامل عمیقی با یکدیگر داشتند. چوبی که در ساخت گیتار الکتریک استفاده می شود را tonewood می نامند. جالب است بدانید که چوب بسته به استفاده در هر بخش از گیتار، ویژگی های متفاوتی به خود می گیرد. برخی از چوب های متداول که در ساخت گیتار الکتریک استفاده می شود عبارتند از:

  • آلدر : سبک همراه با تن صدایی بالانس.
  • اش : چوبی با رگه های فاصله دار همراه با صدایی بالانس ، مناسب برای فینیش های براق.
  • بیسوود : سبک و دارای ویژگی صداسازی گرم، همراه با فرکانس های میانی با کیفیت.
  • کرینا : چوبی با وزن متوسط و سنگین، بسیار شفاف همراه با ساستین عالی.
  • ماهاگانی : چوبی با وزن متوسط و سنگین، صدای بسیار گرم همراه با ساستین عالی.
  • میپل : چوبی با وزن متوسط و سنگین، بسیار شفاف همراه با ساستین طولانی.
  • پاپلار : یک چوب سخت با وزنی سبک، شفاف و کریسپ.

معمولا در ساخت نک گیتار از چوب میپل یا ماهاگانی استفاده می شود. چوب میپل ساستین عالی همراه با صداسازی شفاف و قوی و چوب ماهاگانی صدایی گرم و حجیم را در اختیار گیتاریست قرار می دهد.

چوب های معمول مورد استفاده برای فرت برد عبارتند از: میپل : چوبی سخت، قوی و متراکم است، صدایی بسیار شفاف و ساستین مناسبی را در اختیار نوازنده قرار می دهد.

رزوود : تن صدایی بسیار گرم همراه با نوازندگی نرم وسریعی را فراهم می کند. آبنوس : چوبی بسیار محکم، نوازندگی نرم و سریع، صداسازی شفاف و ساستین طولانی.

 Pau Ferro : چوبی بسیار سخت ، نوازندگی نرم و سریع، شفافیت بیشتری نسبت به رزوود و صدایی گرمتر از آبنوس از جمله ویژگی های این چوب است.

سه بدنه ی متفاوت ، سه صدای متفاوت

گیتار های الکتریک در سه نوع اصلی ارائه می شوند: سالید بادی، نیمه توخالی و توخالی. گیتار های سالید بادی دارای بدنه های چوبی محکمی هستند. گیتار های توخالی مانند بدنه گیتار آکوستیک ساخته شده و داخل آن ها کاملا توخالی است. یک گیتار نیمه توخالی از یک بلوک مرکزی برای طراحی بدنه توخالی استفاده می شود.

پیکاپ گیتار چه تاثیری در صدای آن دارد؟

پیکاپ های سینگل کویل : اولین گیتار های الکتریک دارای پیکاپ های سینگل کویل بودند. پیکاپ سینگل کویل تنها دارای یک سیم پیچ یا همان کویل می باشد. این پیکاپ ها ممکن است دارای یک آهنربا به حالت ریل برای همه سیم ها یا برای هر سیم به صورت جدا یک آهنربا در نظر گرفته می شود.

پیکاپ های هامباکر : در اوایل سال ۱۹۳۵ ، کمپانی گیبسون اولین پیکاپ های الکترومغناطیسی را معرفی کرد. از اولین مدل گیتار هایی که دارای این پیکاپ ها بودند می توان به Gibson “Hawaiian Electric اشاره کرد. پیکاپ های هامباکر صدای گرم، دابل کویل گیتار های راک، بلوز، پاپ و جز Gibson Les Paul را در اختیار شما قرار می دهند.

خرید گیتار کلاسیک

شما برای خرید یک گیتار کلاسیک با کیفیت نیاز به دانستن ۳ نکته مهم خواهید داشت:

۱. صدای گیتار بر اساس tonewood  و طراحی آن ، تغییر می کند.

۲. اکشن گیتار برای نوازندگان مبتدی به گونه ای تنظیم شود که نواختن برای آن ها آسانتر باشد.

۳. انتخاب یک برند قابل اعتماد و میزان بودجه.

Tonewood ها

فرآیند انتخاب Tonewood یک فرآیند پیچیده است که سازندگان گیتار و گروه های موسیقی همیشه در تلاش اند تا از بهترین کیفیت چوب برای ساخت گیتار های خود استفاده کنند. از جمله چوب های با کیفیتی که برای ساخت گیتار کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرند می توان به :

  • اسپروس : از این چوب به دلیل کاربردی بودن و کیفیت مناسب برای ساخت گیتار های کلاسیک بسیاری استفاده شده است. چوب سیتکا مشهورترین نوع از چوب اسپروس است که در ساخت گیتار های کلاسیک استفاده می شود.
  • سدار: تن صدای اسپروس نسبت به سدار ساده تر و واضح تر است، اما این موضوع لزوما یک نکته ی منفی نیست. بعضی نوازندگان به دنبال پیچیدگی های صدا و برخی به دنبال صدایی گرم هستند.
  • میپل : میپل می تواند بعنوان چوب کناره یا پشت گیتار و حتی ساندبرد مورد استفاده قرار گیرد. تراکم این چوب، صدایی شفاف را در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود تا فرکانس های بالا صدایی به مراتب بیشتر داشته باشند.
  • ماهاگانی : وقتی صحبت از چوب ماهاگانی به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن نوازندگان گیتار می رسد، صدایی غنی و با کیفیت است. چوب ماهاگانی برای ساخت نک و کناره های گیتار ایده آل است. ماهاگانی با گذر زمان صدایی به مراتب غنی تر و سازگارترپیدا می کند.
  • رزوود : پروژکشن عالی و حجم صدای مناسبی برای فرکانس های بیس دارد. برای گیتار های کلاسیک مبتدی یا کسانی که به دنبال صدایی کاملا گرد یا نواختن سبک های مختلف هستند، ترکیب بین چوب رزوود و اسپروس ایده آل است.

خرید گیتار آکوستیک

نکات حائز اهمیت در خرید گیتار آکوستیک عبارتند از : استایل بدنه، قطعات الکترونیکی ، نک، لحن صدا، ماشین کوک ها، بریج و فینگربرد، فینیش.

استابل بدنه: گیتار های آکوستیک دارای اندازه ها و اشکال مختلفی هستند. استایل بدنه گیتار آکوستیک، تاکید صدا و پروژکشن صدای آن را مشخص می کند.

قطعات الکترونیکی : بسیاری از گیتار های آکوستیک دارای پیکاپ و پری امپ داخلی هستند که برای پخش در مکان های بزرگتر مناسب است. برخی از ساز ها دارای پری امپ هایی هستند که در کناره گیتار نصب می شوند، درحالی که در برخی دیگر از گیتار ها این پری امپ داخل ساز نصب می شود.

نک: وقتی نوبت به انتخاب نک می رسد، اندازه دست شما نقش کلیدی را ایفا می کند. به طور کلی ضخامت و عرض نک بر اساس اندازه بدنه گیتار و همچنین تعداد فرت های آن طراحی می شود.

لحن صدا: فاصله ی بین بریج و نات تعیین کننده ی لحن صدای گیتار شماست.

Tonewood: انتخاب چوب تعیین کننده ی صدای گیتار آکوستیک شما خواهد بود. چوب های مختلف، تن صدایی متفاوت تولید می کنند، اما اکثر سازندگان گیتار بر این باورند که تاپ گیتار مهمترین بخش تعیین کننده کیفیت تونال ساز شما خواهد بود. اسپروس برای ساخت تاپ گیتار بسیار رایج و مناسب است.

ماشین کوک ها: این بخش امکان تیون کردن دقیق را برای شما فراهم می کند.

بریج و فینگربرد: موادی که برای بریج و فینگربرد استفاده می شوند بر صدای آن تاثیر می گذارند.

فینیش: انواع مختلف فینیش می تواند برارتعاش سیم ها تاثیر گذار باشد.

برای انتخاب و خرید یک پیانوی با کیفیت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

از جمله مهمترین موارد در خرید پیانو نوع آن یعنی : کیبورد، دیجیتال یا آکوستیک است.

  • کیبورد های دیجیتال: ارزان قیمت ترین و راحتترین انتخاب شما کیبورد دیجیتال است. صدا و احساس نوازندگی این ساز ها به خوبی پیانو نیست اما به عنوان سازی برای شروع و یادگیری پیشنهاد می شود.

  • پیانوهای دیجیتال: بزرگتر و گران قیمت تر هستند، اما احساس نوازندگی مشابه با یک پیانوی آکوستیک واقعی را در اختیار نوازنده قرار می دهد. اگر بودجه و فضای مورد نیاز را دارید، بهترین گزینه برای خرید شما خواهند بود.

  • پیانوهای آکوستیک: بهترین گزینه برای نوازندگی و با کیفیت ترین صدا را مطمئنا از یک پیانوی آکوستیک دریافت خواهید کرد. این پیانو ها گران قیمت تر از پیانوهای دیجیتال بوده و فضای بیشتری را نیز اشغال می کنند.

مواردی که درخرید کیبورد، پیانو دیجیتال و پیانو آکوستیک حائز اهمیت است عبارتند از :

 ۱.  تعداد کلاویه ها: یک پیانوی ۸۸ کلاویه شامل ۷ اکتاو و ۳ نت اضافی است. اگر به دنبال تجربه ی نوازندگی کامل می گردید، این تعداد کلاویه مناسب شماست. هرچند برای شروع نوازندگی می توانید از کیبورد های دیجیتال ۵ اکتاو یعنی ۶۱ کلاویه هم استفاده کنید.

 ۲. اکشن کلاویه : این اصطلاح به معنی مکانیسم تولید صدای پیانوی شماست. کیبورد های دیجیتال و پیانوها دارای قطعات پیانوهای آکوستیک نسیتند، بنابراین این ساز ها از تکنیک های مختلفی برای بازسازی سنگینی تاچ و احساس نوازندگی با کلاویه های پیانو آکوستیک استفاده می کنند.

 ۳. پدال ساستین : پدال های پیانو برای افکت دادن به صدا طراحی شده است. در پیانوهای آکوستیک یا دیجیتال، این پدال ها به صورت یکپارچه زیر پای نوازنده قرار دارند اما در کیبورد های دیجیتال پدال ساستین به صورت جدا از طریق کابل به کیبورد شما متصل می شود.

 ۴. استند یا پایه پیانو : بر خلاف پیانوهای آکوستیک و دیجیتال ، کیبورد ها دارای استند نیستند. شما می توانید این کیبورد ها را روی پایه های مخصوص قرار دهید و به حالت یک پیانوی واقعی از آن ها استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی سازکالا بهمراه کارشناسان مجرب و متخصص می تواند خریدی مطمئن و آسان را برای شما به ارمغان آورد. این فروشگاه با ارائه بهترین برند های پیانو و گیتار، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش، اصالت اصل بودن کالا، مهلت بازگشت کالا تا ۷ روز و ارسال رایگان به سراسر کشور تجربه ی خریدی لذت بخش را برای شما عزیزان رقم می زند. سازکالا امکان خرید اقساطی و پرداخت ۲۴ ماهه را نیز جز دستور کار خود قرار داده است تا شما عزیزان بتوانید کالاهای مد نظرتان را به صورت اقساط نیز خریداری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت سازکالا به نشانی www.sazkala.com مراجعه نمایید و یا با شماره ۰۲۱۵۴۷۷۲ تماس حاصل نمایید.

کد خبر 556994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha