ماجرای پرداخت نشدن حقوق کارکنان شهرداری سریش‌آباد گویا تمامی ندارد و وعده‌های مسئولان هم در این زمینه اثری نداشته است، چرا که صبح روز ۲۱ مهر برای ششمین بار این افراد تحصن و اعتصاب کردند.

كارگران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کردپرس، هفتم مرداد سال ۹۹ بود که اعتصاب چند روزه در شهرداری سریش آباد صورت گرفت و در نهایت با وعده‌های مختلف و فقط پرداخت یک ماه حقوق عقب افتاده آن هم نه به صورت کامل، اعتصاب پایان یافت.

حال بعد از گذشت دو ماه و نیم از این اعتصاب خبر رسید که هیچ کدام از وعده‌های داده شده تحقق نیافته و وضعیت اقتصادی پرسنل روز به روز در حال وخیم تر شدن است. تمامی این موارد در حالی است که مدیرکل امور شهری استانداری کردستان از پیگیری برای پرداخت حقوق پرسنل گفته بود.

جمشید اسدی در این زمینه اظهار کرد که در حال حاضر مکاتبه‌ای با مجموعه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها شده و اعتبار لازم که گرفته شود، حقوق پرسنل پرداخت می‌شود. حال سؤال اینجاست این مکاتبه و پیگیری چرا بدون نتیجه مانده و چرا سازمان امور شهرداری‌های کشور نسبت به این وضعیت بی تفاوت بوده و اقدامی ندارد؟!

همچنین شورای شهر هم در همان اعتصاب قبل پرسنل شهرداری اظهار کردند که حقوق معوقه به محض تأمین اعتبار پرداخت می‌شود اما به نظر می‌رسد این تأمین اعتبار تنها وعده‌ای واهی برای رضایت تحصن کنندگان بوده، چرا که هیچ پرداختی به غیر همان یک ماه را نداشته‌اند.

در هر صورت این بار پرسنل بنا به گفته‌های خودشان عزمشان جدی است و دیگر به وعده‌ها دلخوش نمی‌شوند و تا تسویه حساب کامل به اعتصاب خود پایان نمی‌دهند. این افراد ۵ ماه تمام است حقوق نگرفته‌اند و در این مدت نرخ‌ها روز به روز در حال افزایش است و معیشت این افراد با موج بی تفاوتی مسئولان در مرز خطر جدی قرار دارد.

کد خبر 556984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha