مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: ویلاسازی در رودبار به دلیل داشتن آب و هوای مناسب از  شالیزارها به گندمزارها رسیده و معضل تغییر کاربری این اراضی را تهدید می‌کند.

ویلا سازی در گندمزارهای رودبار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سروش ابراهیمی اظهار کرد: به دلیل خوش آب و هوا بودن اراضی بالادست رودبار در جنوب استان گیلان که دارای گندمزاراهای زیبا و بی‌نظیر است، باعث شده تا برخی افراد از استان‌های دیگر کشور تمایل به ساخت ویلا در این منطقه داشته باشند.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است که حمایت‌های لازم از کشاورزان انجام شود تا برای  تامین منافع روزمره، زندگی آتی خود را تباه نکنند و با فروش اراضی شان به ویلاسازان، موجبات گرفتاری خود و خانواده‌شان را فراهم نکنند.

کشاورزی که سرایدار زمین خود شد

ابراهیمی گفت: متاسفانه مشاهده شده که کشاورزی در سال‌های گذشته با گران شدن زمین، خانه خود را به پایتخت‌نشینان فروخته است و در حال حاضر خود سرایدار خانه‌ای است که روزی مالک آن بوده. هر چند که بسیار نادم و پشیمان هستند اما این پشیمانی دیگر سودی ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار افزود: برای جلوگیری از تغییرکاربری هر گونه شالیزار و گندم زار و سایر اراضی ارزشمند کشاورزی این شهرستان تمام عزم خود را جزم کرده است، اما برای به صفر رسیدن تخریبات اراضی کشاورزی، خود کشاورزان نیز باید همکاری بیشتری داشته باشند.

مشاغل جانبی از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان 

ابراهیمی گفت: ما همواره به کشاورزان توصیه کرده‌ایم که اراضی خود را بیمه کنند تا در صورت مواجه با خسارت فورا تصمیمات عجولانه نگیرند و برای فروش زمین‌شان اقدام نکنند و همچنین توصیه کرده‌ایم علاوه بر کشاورزی به دامداری و پرورش مرغ بومی نیز مبادرت بورزند تا در کنار کشاورزی درآمد جانبی نیز از پرداختن به مشاغل جانبی داشته باشند.

وی گفت: توسعه ویلاسازی در گندمزارهای این شهرستان عاملی تهدید کننده است که می‌تواند بر میزان تولید گندم استان تاثیر بگذارد و مبارزه با اجرای این امر از اولویت‌های کاری سازمان ما محسوب می‌شود.   

ابراهیمی اظهار کرد: کشت گندم در گندم زارهای این شهرستان آغاز شده است و امیدواریم همانند سال گذشته محصول بسیار خوبی را در این شهرستان برداشت کنیم.

کد خبر 556937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha