مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از افزایش کاشت و برداشت پسته در اراضی جنوبی استان خبر داد و گفت: اکنون پسته‌کاری در این منطقه رونق گرفته و محصول قابل رقابت از این اراضی تولید می‌شود.

پسته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کریم ذوالفقاری گفت: امسال ۹۶۱۷ هکتار از اراضی شهرستان‌های ورامین و ری در جنوب استان تهران زیرکشت پسته رفته‌است.

وی با بیان اینکه برداشت پسته از نیمه شهریورماه آغاز شده و در مرحله پایانی قرار دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۵۰۰ تن پسته از اراضی جنوبی استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته می‌توان گفت تولید پسته در استان تهران بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کیفیت محصول پسته در استان تهران را قابل رقابت با پسته رفسنجان اعلام کرد و افزود: تنها ۱۰ درصد پسته پایتخت به مرحله تازه‌خوری می‌رسد و ۹۰ درصد این محصول پس از فرآوری و بسته بندی به دیگر استان‌های کشور و حتی کشورهای همسایه صادر می شود.

به گفته ذوالفقاری، پسته کاری در اراضی جنوبی استان باعث جلوگیری از پیشروی کویر و مصرف بهینه آب می‌شود و سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران این است که کشت این محصول را در مناطق جنوبی پایتخت توسعه دهد.

کد خبر 556928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha