تردد پرشمار موتورسیکلت‌ها در معابر شهری و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پلیس راهور و شهروندان است.

آبادانی

همشهری آنلاین _ سارا جعفرزاده: در این میان، محدوده جغرافیایی منطقه ۱۵ به واسطه برخورداری از شبکه بزرگراهی گسترده از بزرگراه‌های امام رضا(ع)، آزادگان، بسیج، بعثت و امام علی(ع) و همچنین دسترسی به بازارها و مراکز مهم تجاری روزانه شاهد تردد تعداد زیادی از موتورسیکلت‌هاست. در این خصوص، یکی از اقدامات مدیریت شهری منطقه ۱۵ جهت جلوگیری از حوادث مرتبط با تردد موتورسیکلت‌ها و تأمین ایمنی راکبان این وسایل نقلیه، جانمایی پل موتوررو یا پل موتورسوار در میدان ثامن الحجج(ع) (میدان آقانور) است. در این منطقه پیش از جانمایی این پل موتورسوار، در بزرگراه بسیج در محدوده ۲۰ متری افسریه پل موتورسوار دیگری جانمایی شده که در ساعات اوج ترافیک بیش از ۷۰۰ موتورسیکلت در آن‌ تردد می‌کنند.

کافی است در ساعات اوج ترافیک به مقصد میدان ثامن الحجج(ع) وارد بزرگراه امام رضا(ع) شوید. با نزدیک شدن به میدان آقانور به معنای واقعی کلمه دچار سردرگمی خواهید شد. قبل از رسیدن به این میدان، دوربرگردانی برای‌ تردد در غرب بزرگراه امام رضا(ع) تعبیه شده که شاهد اتفاق‌هایی در آنجا خواهید بود. از طرفی، تعدادی از راکبان موتورسیکلت بعد از خروج از خیابان صالحی با بی‌احتیاطی تمام از عرض بزرگراه عبور می‌کنند تا از طریق دوربرگردان به باند شمالی بزرگراه برسند و در مسیر غرب حرکت کنند. کافی است کمی غفلت کنید؛ آن وقت احتمال برخورد با یکی از راکبان موتورسیکلت وجود دارد.

این است قصه میدان آقانور که اکثر رانندگان تاکسی معتقدند تردد در این مسیر دشوار است. قصه به اینجا ختم نمی‌شود و تازه با وارد شدن به دور برگردان، خودروها و موتورسیکلت‌های فراوانی را در پیچ دوربرگردان می‌بینید که به‌صورت غیرمجاز توقف کرده‌اند. این توقف‌های غیرمجاز معمولاً دوبله و سوبله هم می‌شود.

  • یک میدان حادثه‌خیز

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۵ در زمینه ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز جدی عمل کرده و یکی از  اقدامات اساسی در نقطه حادثه‌خیز میدان ثامن الحجج(ع) صورت گرفته که با جانمایی پل موتورسوار این نقطه ایمن‌سازی می‌شود. «مسعود لواف‌زاده» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۵ در این‌باره می‌گوید: «میدان آقا نور (ثامن الحجج) (ع) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز منطقه شناسایی شده که راکبان موتورسیکلت در این قسمت باعث ایجاد مشکلات ترافیکی و وقوع تصادف می‌شوند.

در حالت عادی میدان ثامن الحجج(ع) یکی از نقاط پر تردد به لحاظ حجم‌ تردد خودروها محسوب می‌شود و در این میان راکبان موتورسیکلت از خیابان شهید صالحی در ضلع جنوب میدان در محله مشیریه وارد میدان آقا نور می‌شوند و با عبور در خلاف جهت بزرگراه امام رضا(ع) به سمت دوربرگران واقع در میدان آقانور می‌روند تا در مسیر شرق به غرب بزرگراه امام رضا(ع) حرکت کنند، که در این حالت با عبور خلاف درعرض بزرگراه امام رضا(ع) باعث ایجاد تصادفات جبران‌ناپذیر می‌شوند.» او می‌افزاید: «در حال حاضر اقدامات جانمایی پل موتورسوار در حال انجام است و تاکنون در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم. امید داریم با جانمایی این پل شاهد کاهش تصادفات و ترافیک در این نقطه باشیم.»

  • جانمایی عریض‌ترین پل «موتوررو» منطقه

روزانه تعداد زیادی از خودروها و موتورسیکلت‌ها از بزرگراه امام رضا(ع) به‌عنوان یک شاهراه ارتباطی استفاده می‌کنند و به همین دلیل لازم است ایمنی رانندگان و راکبان در این مسیر تأمین شود. «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه ۱۵ در این باره می‌گوید: «طرح جانمایی پل موتوررو در این محور با هدف افزایش ایمنی، کاهش آمار تصادفات فوتی در بزرگراه امام رضا(ع) و میدان ثامن الحجج(ع) آغاز شده است. معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه پس از بررسی‌های تخصصی و مطالعات ترافیکی، اقداماتی برای جانمایی این پل انجام داده است. در حال حاضر فوندانسیون این پل با عرض ۳ متر، ۱۰۰‌متر عرشه و ۱۲۰‌متر رمپ انجام شده و پروژه در مرحله نصب پایه‌ها و آماده‌سازی تیر و عرشه پل است.»

کد خبر 556761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha