یک سنجاب پنج ساله به نام سیلیش در تبریز زیر عمل جراحی چشم قرار گرفت.

سنجاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بهنام غفارزاده، چشم‌پزشک تبریزی، در خصوص این دو عمل جراحی اظهار کرد: این سنجاب ۵ساله از یکی از باغ‌های اطراف تهران برای عمل جراحی هر دو چشم به تبریز آورده شده بود.

وی با بیان اینکه این عمل جراحی برای اولین بار در دنیا روی چشم سنجاب انجام شده است گفت: هر دو چشم این سنجاب کاتاراکت رسیده داشت و روش انجام این عمل ابداعی است. عمل بعدی بر روی دو چشم طوطی که کاتاراکته هستند، انجام می‌شود. عمل بعدی در هفته‌های آتی جراحی چشم‌های دو اسب است. جراحی بر روی چشم اسب هم در ایران تا به حال انجام نشده است.

غفارزاده افزود: سنجابی که عمل شد حدودا ۵ساله است که معادل انسانی آن برابر با ۹۰ سال است و سنجاب پیری محسوب می‌شود و با توجه به وحشی بودن حیوان، بیهوشی‌اش بسیار سخت بود. یک فرد حیوان‌دوست این سنجاب را از داخل باغشان گرفت و متوجه شد هر دو چشم حیوان سفید شده‌ و او را برای عمل جراحی به تبریز آورد. دامپزشکان تهران عمل جراحی روی چشم‌های این حیوان را غیرممکن دانسته بودند، اما امکانات لازم برای عمل جراحی روی چشم‌های حیوانات کوچک در دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز فراهم است.

کد خبر 556663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha