جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده کشور امروز دوشنبه ۲۱ مهر به میزبانی استان گلستان با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری در روستای چن‌سبیلی آق‌قلا برگزار می‌شود.

ساخت خانه سیلزدگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان دوشنبه ۲۱ مهر گفت: در مراسم امروز ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی بازسازی‌شده سیل پارسال کشور توسط رییس جمهوری افتتاح خواهد شد. برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده کشور ۴۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۱۷ هزار و ۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.

بر اثر سیل پارسال ۴۷ هزار واحد مسکونی در استان‌های کشور دچار خسارت جزئی شد و ۳۰ هزار خانه نیز تخریب گردید.

سیدمحمد حسینی گفت: در برنامه متمرکز امروز تاسیسات روبنایی شهرها و روستاهای سیل‌زده کشور با اعتبار هفت هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال و همچنین هفتاد هزارمین واحد بهسازی و نوسازی شده سیل گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی براثر وقوع سیل سال گذشته در گلستان خسارت دید که هفت هزار و ۷۰۷ واحد احداثی و بیشتر از ۱۴ هزار واحد تعمیراتی بود.

به گفته حسینی هشت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در استان هزینه شد و ۲۲ هزار خانوار از آن برخوردار شدند. همچنین امروز به صورت متمرکز ۵۰۹ پروژه در قالب بازسازی تاسیسات روبنایی ۲۴۰ روستای استان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال توسط رییس بنیاد مسکن کشور به بهره‌برداری می‌رسد که ۲۵۸ هزار نفر جمعیت از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

سیل واپسین روزهای اسفند سال ۹۷ و فروردین پارسال ابتدا از گلستان آغاز شد اما به تدریج ۲۵ استان کشور را درگیر کرد و خسارت‌های جانی و مالی فراوانی برجای گذاشت. در گلستان این سیل دست‌کم ۴۸ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف منطقه این استان شمالی خسارت زد و جان ۱۱ نفر را گرفت.

کد خبر 556662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha