دو نوع عمده ماسکی که در محیط‌های پزشکی به کار می‌روند ماسک‌های جراحی و ماسک‌های N95 هستند و هر دوی آنها اصولاً یک‌بارمصرف هستند.

MASK

ماسک‌های جراحی اغلب آبی‌رنگ و چین‌دار هستند. طراحی این ماسک‌ها اغلب برای جلوگیری از عبور قطرک‌های تنفسی و آب دهان خارج شده از دهان و بینی فرد ماسک زده و رسیدن آن به افراد دیگر است.

از طرف دیگر، ماسک‌های N95 درواقع ماسک‌های تنفسی هستند که کاملاً به‌ صورت می‌چسبند و هم از فرد ماسک زده و هم از افراد اطرافش محافظت می‌کنند. شما نیاز به ماسک N95 ندارید، مگر اینکه به‌طور مرتب در نزدیکی افرادی باشید که دچار کووید-۱۹ هستند.

اگر کسی هستید که به‌اصطلاح در خط مقدم در مدرسه، خواروبارفروشی، هواپیما را مکان‌های مشابه کار می‌کنید، بهتر است از این ماسک‌های یک‌بارمصرف استفاده کنید تا مصون بمانید.

برخی از ماسک‌های N95 یا ماسک‌های یک‌بارمصرف دیگر دارای سوپاپ یا دریچه بازدمی هستند که تنفس را راحت می‌کنند. اما استفاده از این ماسک‌ها توصیه نمی‌شود، چراکه ذرات ریز ویروسی از محل این سوپاپ‌ها در هوا پخش می‌شوند. در این صورت اگر شما دچار کووید-۱۹ باشید، خطر بیمار شدن اطرافیانتان بیشتر هم می‌شود.

کد خبر 556559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha