یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

شکار در تمام مناطق حفاظتی و اراضی جنگلی استان مازندران در سال جاری ممنوع است.

شکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با این رویکرد برای سال جاری هیچ گونه مجوزی برای صید و شکار در اراضی حفاظتی و جنگل‌های شمال برای پرندگان و پستانداران به شکارچیان داده نمی‌شود. همچنین دلیل این تصمیم شرایط حاکم بر استان مازندران با توجه به شیوع کرونا اعلام شد که بر اساس اصلاح آیین‌نامه قانون شکار و صید در هیات وزیران، صدور مجوز برای شکار برای تمام گونه‌های جانوری منوط به درخواست استانی با ذکر اعلام مناطق شکار به سازمان حفاظت محیط زیست و موافقت این درخواست در شورای عالی حفاظت محیط زیست  است.

علاوه بر این، پس از تایید درخواست استانی از سوی سازمان محیط زیست و موافقت شورای عالی محیط زیست، باید گونه‌های جانوری مورد شکار و مناطق شکار از طریق روزنامه رسمی به اطلاع عمومی برسد تا آنها بتوانند پروانه شکار دریافت کنند.

اداره کل محیط زیست مازندران به دلیل شرایط حاکم بر استان، تاکنون هیچ منطقه‌ای را برای شکار به سازمان محیط زیست معرفی نکرده است تا از طریق شورای عالی محیط زیست مجوز شکار صادر گردد و به همین دلیل امسال هیچگونه پروانه شکار حتی به طور موقت هم در استان صادر نخواهد شد.

همچنین ممنوع شدن پنج ساله شکار در جنگل‌های شمال که از سوی شورای عالی محیط زیست از ۲ سال قبل صادر شده نیز همچنان به قوت خود باقی است و با متخلفانی که امنیت مناطق حفاظتی را در جنگل‌ها بر هم بزنند، طبق قانون برخورد خواهد شد.

کد خبر 556510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha